تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735607
شناسه : 3735607
تاریخ :
جهاد علم راهی به سوی مرجعیت علمی ایران است اقتصاد ایران: ایلام-جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام گفت: جهاد علم راهی به سوی مرجعیت علمی ایران است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قدرت الله کریمیان جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) استان ایلام صبح پنجشنبه در نشست مشترک معاونت علوم، تحقیقات و فناوری ستاد کل نیروهای مسلح با دانشگاه ایلام که با حضور اساتید و رؤسای دانشگاه‌ها، مسئولین معاونت تحقیقات و پژوهش نیروهای مسلح استان و کارآفرینان نمونه در محل دانشگاه ایلام برگزار شد، در خصوص حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دکتری و پسا دکتری گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در هر کشوری جایگاه ویژه و خاصی داشته باشد تعامل میان دانشگاه و صنعت است، به صورتی که دانشگاه بتواند نیازهای دانشی صنایع را برآورده کند و همچنین به کاربردی بودن علوم توجه ویژه‌ای بشود.

سردار کریمیان با اشاره به اهمیت والای مرجعیت علمی ایران در منطقه و جهان اظهار کرد: تنها راهی که می‌تواند کشور را به این مهم برساند، با توجه به اینکه دیگران زودتر از ما به این مبحث پرداخته‌اند استفاده از راه‌های میان‌بُر است.

جانشین فرمانده سپاه امیرالمؤمنین (ع) در ادامه خاطرنشان کرد: با جهاد علمی و استفاده از توان اساتید و دانشجویان متعهد می‌توانیم علاوه بر تقویت علم و دانش خود به عنوان یک راه میان‌بُر، راه‌های رسیدن به مرجعیت علمی در منطقه و جهان را کوتاه‌تر کنیم.

وی در پایان بیان داشت: برای رسیدن به این مهم، اعتقاد قلبی، داشتن برنامه و هدف و چشم انداز دست یافتنی، توجه ویژه به فرآیند آینده‌نگاری، حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی کاربردی و استمرار در مسیر حرکت می‌توانند در رسیدن به اهداف ما را کمک کنند.