تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735596
شناسه : 3735596
تاریخ :
خون شهید «اسماعیل هنیه» عامل استحکام پیوند ملت ایران و فلسطین اقتصاد ایران: سنندج_علمای اهل سنت کردستان درپی شهادت «اسماعیل هنیه» اعلام کردند:خون این شهید دراستحکام پیوند ملت ایران و فلسطین مؤثر است وموجب پیوند بزرگ‌تری بین روابط و قلوب مردم ایران و فلسطین می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: ترور اسماعیل هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس جمهور به ایران آمده بود یک رویداد دلخراش در جامعه اسلامی محسوب می‌شود.

این ترور و خون این شهید مجاهد پیامدهای راهبردی زیادی خواهد داشت و قطعاً خونخواهی این شهید بزرگ را به دنبال دارد.

خون این شهید مجاهد در پیوند ملت ایران و فلسطین مؤثر است و موجب استحکام و پیوند بزرگ‌تری بین روابط و قلوب مردم ایران و فلسطین می‌شود و خشم صهیونیست‌ها و حرکت کورشان موجب تسریع پیروزی بزرگ خواهد شد.

جمعی از ماموستاهای اهل سنت کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن محکوم کردن شهادت «اسماعیل هنیه» نسبت به شهادت ایشان واکنش نشان دادند.

شهید اسماعیل هنیه دلسوخته مردم غزه بود

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: شهادت مجاهد فی سبیل الله، رهبر شجاع و برجسته فلسطینی شیخ دکتر اسماعیل هنیه مبارزی که دلسوخته مردم غزه بود را به جوامع اسلامی تسلیت می‌گوئیم.

خون شهید «اسماعیل هنیه» عامل استحکام پیوند ملت ایران و فلسطین

اقبال بهمنی افزود: ترور فرماندهان و رهبران مقاومت هیچ وقت حرکت حماس و مقاومت در جهان اسلام را متوقف نمی‌کند بلکه باعث قدرت و صلابت هرچه بیشتر در راه آزادی قدس و جبهه مقاومت می‌شود.

وی یادآور شد: اسماعیل هنیه فرمانده‌ای بود که در مقابل پروژه سلطه جویی آمریکا و صهیونیسم ایستاد و جان خود را در کفه ترازوی اخلاص قرار داد.

نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: این شهید بزرگ مرد در اوج خلوص نیت برای ترویج شریعت اسلام همت کرد و رژیم صهیونیستی و آمریکا هم باید بدانند روزی خواهد رسید که خون شهدای اسلام گریبانشان را می‌گیرد.

ماموستا بهمنی خاطرنشان کرد: امروز دنیا تبدیل به دو جبهه حق و باطل شده که جبهه حق در دست مقاومت است و انشالله به پیروزی می‌رسیم.

شهادت «اسماعیل هنیه» فقدان بزرگی است

عضو شورای افتاء کردستان هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جنایتی که اسرائیل غاصب مرتکب شد و منجر به شهادت قهرمان و مسؤول حرکت حماس شد یک فقدان بزرگ است.

ماموستا لقمان نذیری گفت: این جنایت اول اینکه بر همگان عیان کرد تا چه حدی جنایت رژیم که از خطوط قرمز هم به راحتی عبور می‌کند بر پایه وحشی‌گری است و بعد بر جهانیان ثابت شد که رژیم اسرائیل از نظر قوانین بین المللی محکوم است.

خون شهید «اسماعیل هنیه» عامل استحکام پیوند ملت ایران و فلسطین

عضو شورای افتاء کردستان اذعان کرد: اوج جنایت اسرائیل و آمریکا امروز است اما هنوز وجدان‌ها بیدار نشده‌اند و کاری برای متوقف کردن آنها نشده است.

مسلمین علیه خونخواری رژیم غاصب باید قیام کنند

ماموستا نذیری یادآورشد: برای رهایی فلسطین از جنگال رژیم نامشروع اسرائیل باید همه مسلمین علیه خونخواری این رژیم قیام کنند و برای توقف این موج جنایت نیاز به همبستگی است.

وی افزود: مسلمانان باید علیه استکبار ایستادگی کنند و وظیفه شرعی مسلمین برای گرفتن انتقام خون شهدا و نابودی اسرائیل اتحاد همه‌گیر است تا با ایستادگی مستضعفین جهان را رهایی بخشید.

جنایات رژیم صهیونیستی از سوی تمام مسلمانان محکوم است

امام جمعه شهرستان سقز هم در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: این جنایت که منجر به شهادت دکتر اسماعیل هنیه شد، از سوی تمام مسلمانان جهان محکوم است.

ماموستا محمود ابن الخیاط عنوان کرد: خداوند هم در قرآن کریم به پیامبر خود فرموده که «ای محمد، یهود و انصار از تو راضی نمی‌شوند مگر از آنها تبعیت کنی» و راه و روش مسلمانان و شهید مقاومت و ای ستادگی هم همین سر خم نکردن مقابل آنها است.

وی گفت: شهید هنیه مجاهدی بود که برای خداوند جهاد کرد و شهادت ایشان صدمه‌ای جبران ناپذیر برای مسلمانان و حماس و فلسطین و جامعه اسلام است، باید گفت این مقاومت تا پیروزی کامل بر استکبار ادامه خواهد داشت.

خون شهید «اسماعیل هنیه» عامل استحکام پیوند ملت ایران و فلسطین

وی اذعان کرد: پیروزی و عاقبت به خیری نصیب مسلمان خواهد شد و جهاد تا پیروزی کامل بر مبنای استقامت و ایستادگی حق مردم غزه است.

مسلمانان با جان و دل علیه استکبار جهاد می‌کنند

امام جماعت مسجد جامع سنندج هم در گفت وگو با خبرنگار مهر گفت: جهاد به معنای جنگ کردن برای اعتلای اسلام و شریعت اسلام و از بین بردن قدرت کفر انجام است و در آن مسلمان با جان و دل و مال خود علیه استکبار جهاد می‌کند.

ماموستا مختار فرجی اذعان کرد: شهادت این مجاهد بزرگوار و برجسته نه اول و نه آخر راه است بلکه در اسلام همیشه هر کسی بمیرد و در راه جهاد این مرگ رقم بخورد عزتی بزرگ برای او خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: عمل جنایتکارانه دشمن صهیونیستی در به شهادت رساندن رهبر مجاهد شهید اسماعیل هنیه در پایتخت جمهوری اسلامی محکوم است و ما قطعاً خونخواهی این مجاهد سرافراز که مهمان ما بود را خواستاریم.