تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735588
شناسه : 3735588
تاریخ :
گرما در راه آذربایجان شرقی اقتصاد ایران: تبریز-رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تا روز دوشنبه هفته آینده تغییرات دمایی قابل توجهی روی نمی‌دهد، گفت: از این روز تا پایان هفته دمای هوا افزایش می‌یابد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد امیدفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشاندهنده جوی به نسبت ناپایدار تا روز دوشنبه هفته آینده در استان به ویژه نیمه شمالی و شرقی و منطقه ارسباران است.

وی اظهار کرد: در این بازه زمانی گذر امواج تراز میانی جو و شرایط فصلی و محلی موجب افزایش ابر، رگبار باران، غرش آذرخش، بروز مه و بارش تگرگ در مناطق مستعد و برخورد آذرخش می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه این وضعیت موجب وزش باد به نسبت شدید در استان می‌شود، گفت: رخداد تندبادهای لحظه‌ای در این بازه زمانی موجب نفوذ یا خیزش گرد و خاک، سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک می‌شود بنابراین انجام اقدامات پیشگیرانه برای محکم کردن سازه‌های سبک، تابلوهای تبلیغاتی و سقف گلخانه‌ها، عدم پارک خودروها در کنار درختان فرسوده و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان ضروری است.

امیدفر، ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته میانه با ۴۰ درجه و تیکمه داش با یازده درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای آذربایجان شرقی بوده و دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به ۳۵ درجه و در خنک‌ترین زمان به ۲۲ درجه سانتی گراد می‌رسد.

وی با بیان اینکه دمای فعلی تبریز (۸:۳۰) ۲۳ درجه بالای صفر است، یادآور شد: دمای این شهر نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.