تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735587
شناسه : 3735587
تاریخ :
پیشگیری و مقابله با تب دنگی بسیار مهم و محوری است اقتصاد ایران: تبریز-مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری آذربایجان شرقی گفت: پیشگیری و مقابله با تب دنگی را بسیار مهم و محوری است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد بیگ در همایش اقدامات پیشگیرانه و مراقبت‌های بهداشتی تب دنگی از منظر پدافند غیر عامل، با تاکید بر اقدامات پیشگیرانه برای مقابله با تب دنگی، افزود: طبق تجربه‌ای که از ایام کرونا به دست آمده است، همراهی و هماهنگی فرمانداران، شهرداران مناطق، سپاه، بسیح و مدیران اطلاعات کلیه شهرستانها در کنترل این بیماری ضروری است.

وی ادامه داد: باید در اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از منظر پدافند غیرعامل جدی باشیم تا بتوانیم این بیماری را مدیریت و کنترل کنیم.

بیگ با اشاره به اینکه مستندات این همایش بعد از بحث و بررسی‌های لازم به عنوان سند عملیاتی به شهرستانهای استان ابلاغ خواهد شد، بر همکاری و تعامل فرمانداران و شهرداران شهرها و بخش‌های مختلف استان در کنترل تب دنگی تاکید کرد.

وی اهمیت پیشگیری در مقابله با تب دنگی را بسیار مهم و محوری دانست و افزود: با اطلاعات و آگاهی‌هایی که در این همایش مطرح شد، تشکیل سریع قرارگاه پدافند زیستی در شهرستان‌ها امری ضروری است و باید دستورالعمل‌ها در شهرستان‌ها نیز توسط فرمانداران، شهرداران و سایر عوامل نیز به طور جدی پیگیری و اجرایی شود.

بیگ اظهار کرد: طبق اطلاعات و آمارها بیماری تب دنگی در کشور به طور کامل انتشار نیافته است و اگر عوامل پیشگیرانه سریع‌تر اجرایی و عملیاتی شود، نتیجه بهتری خواهیم گرفت و با این آمادگی و راهکار می‌توانیم پیامدهای بیماری را کاهش دهیم.