تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735586
شناسه : 3735586
تاریخ :
اعتبار ۲۱ میلیارد تومانی برای تجدید بنای حرم شاهچراغ (ع) اقتصاد ایران: شیراز-مدیرکل میراث فرهنگی، و صنایع‌دستی استان فارس از مشارکت در پروژه‌های مرمتی حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) خبر داد و گفت: اعتباری بالغ‌بر ۲۱ میلیارد تومان برای این مهم اختصاص یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی بابیان اینکه در حال حاضر برنامه، طرح و برآورد هزینه‌ها برای اجرای پروژه‌های این حرم مطهر انجام‌شده است اظهار داشت: مقررشده با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس وآستان مقدس احمدی ومحمدی (ع) میراث فرهنگی فارس برای مرمت و تکمیل موزه شاه‌چراغ (ع) بااعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد تومان مشارکت کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: احیا و مرمت خانه‌های تاریخی متعلق به این آستان مقدس با اعتبار ۵ میلیارد تومان همچنین احیا و مرمت، مقاوم‌سازی و حفاظت از پروژه حرم مطهر شاه‌چراغ (ع) نیز بااعتبار بیش از ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان انجام خواهد شد.

ثابت اقلیدی گفت: با توجه به اینکه طرح و برنامه‌های مرمت پروژه‌های مورد نظر میراث آماده‌شده پیش‌بینی می‌شود تا یک ماه آینده این برنامه‌عملیاتی و اجرا شود.