تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735493
شناسه : 3735493
تاریخ :
استقرار ۲ موکب شهرستان تالش برای خدمات رسانی به زائرین اربعین اقتصاد ایران: تالش- فرماندار تالش گفت: ۲ موکب شهرستان تالش در عمودهای ۴۳۰ و ۵۳۰ برای خدمات رسانی به زائرین اربعین مسیر نجف به کربلا استقرار دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج مؤذن شامگاه چهارشنبه در برنامه قدم قدم تا اربعین شبکه تلویزیونی باران با اشاره به آمادگی شهرستان تالش برای برپایی مواکب اربعین اظهار کرد: تاکنون در سطح شهرستان تالش با هماهنگی ستاد اربعین استان پنج جلسه برگزار شده است.

وی با اشاره به وجود ۲ موکب شهرستان تالش در ایام اربعین در کشور عراق گفت: یکی از موکب‌های شهرستان تالش با اسم کرامات حضرت رسول در عمود ۵۳۰ در شهر حیدریه با ۴۰ خادم و با امکاناتی شامل ۲۵ دستگاه کولر، ۲۰۰۰ هزار پتو، ۲۵۰۰ متر مربع فرش و موکت، یک دستگاه بزرگ تولید یخ، نانوایی، دکتر عمومی و دندانپزشک، متخصص گوش، داخلی و چشم حضور دارد.

به گفته رئیس ستاد اربعین شهرستان تالش، موکب کرامات حضرت رسول (ص) شهرستان تالش در شهر حیدریه عراق دارای ۲ طبقه بوده که یک طبقه ۸۰۰ متری برای بانوان و یک طبقه ۱۵۰۰ متری برای آقایان در نظر گرفته شده است که روزانه سه هزار و ۵۰۰ وعده غذایی را طبخ کرده و در اختیار زوار قرار می‌دهند.

مؤذن، دیگر موکب شهرستان تالش را موکب حسینیه شهدای کربلا اعلام کرد و افزود: این موکب با ۳۰ خادم در عمود ۴۳۰ و با امکانات سرمایشی، پتو، نانوایی، دستگاه یخ ساز، فرش و موکت و چادرهای گروهی، استقرار دارند.

وی با بیان اینکه امکانات ۲ موکب شهرستان تالش در کشور عراق نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: موکب حسینیه شهدای کربلا و کرامات حضرت رسول شهرستان تالش تا آخرین روز اربعین در کشور عراق مستقر هستند و به زوار اربعین خدمات رسانی می‌کنند.