تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735487
شناسه : 3735487
تاریخ :
جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری برگزار می شود اقتصاد ایران: ساری- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از برگزاری نخستین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری در محورهای خدماتی، حمایتی، عمران و آبادانی خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری جناسمی صبح پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اولین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری در محورهای خدماتی، حمایتی، عمران و آبادانی و توسعه زیست بوم، احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود که توانمندسازی محرومین، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، توان یابان و بیماران در بخش خدماتی و حمایتی، ساخت مدرسه، مسکن، راه و جاده، مراکز درمانی و آبرسانی در محور عمران و آبادانی و آموزش، پژوهش و توانمندسازی تشکل‌های خیریه در بخش توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی افزود: از اهداف این جشنواره می‌توان به «ترویج و گسترش کار تخصصی و حرفه‌ای در فعالیت‌های نیکوکارانه»، «معرفی الگوهای برتر حوزه نیکوکاری» و «تجلیل از تشکل‌های خیریه برتر» اشاره کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: عموم خیریه‌ها، سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌های خیریه دارای مجوز استان که در سه عرصۀ «ارائه خدمات حمایتی و معیشتی»، «عمران و آبادانی» و «توسعۀ زیست‌بوم احسان و نیکوکاری» فعال هستند، تا پانزهم مردادماه سال جاری فرصت دارند تا با مراجعه به سایت Neshanenikookari.ir ضمن کسب اطلاعات تکمیلی، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: به برگزیدگان این جشنواره که پس از انجام فرایند داوری در پاییز سال جاری معرفی می‌شوند، نشان نیکوکاری و تسهیلات ویژه اعطا خواهد شد.

وی در پایان از استقبال اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از تشکل‌های خیریه در استان خبر داد و بیان کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه همواره بازوی توانمندی برای پرورش این مؤسسات خیریه در مازندران بوده و ما همواره اوقاف را از مردم و برای مردم دیده‌ایم

گفتنی است؛ سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان امور اجتماعی کشور، سازمان بهزیستی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونت اجتماعی فراجا، بنیاد تعالی اجتماعی زندگی، مرکز خیر ماندگار، شبکه ملی خیریه‌های حامی ایتام و شبکه ملی مؤسسات نیکوکاری و خیریه از برگزارکنندگان این جشنواره هستند.