تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3735478
شناسه : 3735478
تاریخ :
مایکروسافت کنترلر جدیدی برای ایکس‌باکس معرفی کرد؛ شفاف‌تر و آبی‌تر از همیشه اقتصاد ایران: مایکروسافت از کنترلر نیمه‌شفاف ایکس‌باکس با نام Sky Cipher رونمایی کرد که در بسته‌بندی سازگار با محیط‌زیست عرضه می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

مایکروسافت کنترلرهای بی‌سیم زیادی برای ایکس‌باکس تولید کرده است و به‌نظر می‌رسد علاقه‌ای به توقف این روند ندارد. این شرکت اکنون از کنترلر ویژه‌ی Sky Cipher رونمایی کرده است که بدنه‌ی نیمه‌شفاف آبی رنگ آن، نمایی از اجزای داخلی را به‌نمایش می‌گذارد.

کنترلر نیمه شفاف ایکس باکس Blue Cipher
xBox

مایکروسافت قبلاً کنترلرهای نیمه‌شفاف سفید، مشکی و حتی صورتی برای ایکس‌باکس عرضه کرده بود، اما فقط بخش بالایی حالت نیمه‌شفاف داشت. در کنترلر جدید Sky Cipher، تقریباً کل بدنه غیر از قسمت پشتی، گریپ‌ها و دکمه‌ها، از جنس نیمه‌شفاف ساخته شده‌اند. این طراحی به کنترلر ویژه‌ی ۲۰ سالگی ایکس‌باکس شباهت دارد که سال ۲۰۲۱ عرضه شد. همچنین مایکروسافت برای آنالوگ‌ها، جهت‌یاب و دکمه‌های تریگر از رنگ‌های دوگانه استفاده کرده است.

کنترلر نیمه شفاف ایکس باکس Blue Cipher
کنترلر نیمه شفاف ایکس باکس Blue Cipher
کنترلر نیمه شفاف ایکس باکس Blue Cipher

کنترلر Sky Cipher غیر از ویژگی‌های ظاهری، از نظر فنی تفاوتی با کنترلرهای استاندارد ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس ندارد. این کنترلر همچنان از جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا، درگاه USB-C و عمرباتری ۴۰ ساعت بهره می‌برد.

مقالات مرتبط:
  • مدل آبی ایکس باکس سری ایکس با طراحی دوست‌داشتنی رونمایی شد
  • مایکروسافت دسته منحصربه‌فردی برای گیمرهای توان‌یاب معرفی کرد

طبق اطلاعات سایت رسمی ایکس‌باکس، Sky Cipher اولین کنترلر ایکس‌باکس به‌حساب می‌آید که با بسته‌بندی جدید و دوستدار محیط‌زیست عرضه می‌شود. دنیل رویز، مدیر ارشد بازاریابی لوازم‌جانبی ایکس‌باکس می‌گوید: «استفاده از پلاستیک‌ در بسته‌بندی حذف و راهنمای کاغذی با کد QR برای دسترسی به راهنمای دیجیتال جایگزین شده است. علاوه‌بر این، بسته‌بندی جدید ۲۲ درصد کوچک‌تر و ۲۱ درصد سبک‌تر است که تأثیر منفی آن را بر محیط‌زیست کاهش می‌دهد.» در مقام مقایسه، بسته‌بندی قبلی ابعادی معادل ۱۷۷ در ۱۷۵٫۴ در ۷۲ میلی‌متر داشت و وزن آن ۱۵۲٫۳ گرم بود.

قیمت دسته بازی جدید Sky Cipher ایکس‌باکس ۶۹٫۹۹ دلار است و از همین امروز دردسترس خریداران قرار دارد.