تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735474
شناسه : 3735474
تاریخ :
اختصاص ۱۳۸ میلیارد تومان برای ۲۲ پروژه اربعین در ایلام اقتصاد ایران: ایلام-معاون عمرانی استاندار ایلام از اختصاص ۱۳۸ میلیارد تومان برای ۲۲ پروژه اربعین در ایلام خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سعید هژبری صبح پنجشنبه در دیدار با دبیر کمیته نظارت و ارزیابی اربعین حسینی وزارت کشور عنوان کرد: حمایت‌های دولت سیزدهم از اربعین بی‌نظیر بود و شاهد جهش مناسبی در تمام حوزه‌های زیرساختی بوده‌ایم.

وی افزود: توسعه جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان، افزایش ظرفیت سردخانه‌های استان، توسعه پایانه‌ها، نصب سایبان‌های دائم، احداث تونل‌ها و پل‌ها و حذف نقاط حادثه خیز و اجرای چهارخطه ایلام مهران، افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها و تجهیز آنها به نمازخانه، سرویس بهداشتی، احداث بیش از ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در محورهای پنجگانه منتهی به مرز مهران و تقویت سیستم پایش تصویری بوده‌ایم.

وی بیان کرد: عدم تخصیص به موقع اعتبارات اربعین یکی از چالش‌های پروژه‌های عمرانی در کمیته زیرساخت ستاد اربعین است که انتظار داریم علاوه بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبار مصوب شده در پرداخت و ابلاغ آن نیز تسریع صورت بگیرد.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه تمام تلاش ستاد اربعین استان برگزاری یک اربعین در شأن مردم و زائران حسینی است، خاطرنشان کرد: بیش از ۵۰ پارکینگ رسمی و غیر رسمی در مهران آماده خدمت رسانی هستند و کمیته تعزیرات بر خدمات آنها نظارت می‌کند.

وی چالش اصلی برگزاری اربعین حسینی را کمبود شدید ناوگان حمل و نقل در زمان بازگشت زوار و مراجعه اتباع خارجی به مرز مهران دانست و گفت: باید از تمام ظرفیت حمل و نقلی کشور برای بازگشت زوار در روزهای پایانی اربعین استفاده شود تا مشکلی ایجاد نشود.