تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3735454
شناسه : 3735454
تاریخ :
پیش‌بینی در مورد آخرین تیرانداز ایران/ رستمیان شگفتی‌ساز می‌شود؟ اقتصاد ایران: هانیه رستمیان آخرین نماینده تیراندازی ایران در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ فردا در هفتمین روز بازی‌ها در خط آتش قرار می‌گیرد. یک کارشناس اعتقاد دارد که این دختر تیرانداز به فینال خواهد رفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جمعه در هفتمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هانیه رستمیان به عنوان آخرین نماینده تیراندازی ایران در ماده تپانچه ۲۵ متر بادی در خط آتش قرار می‌گیرد. او که سابقه حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را هم در کارنامه دارد در تلاش است این بار در این آوردگاه حساس طلسم شکنی کند و با حضور در بین هشت نفر برتر راهی فینال شود.

رستمیان هر چند در المپیک توکیو هم به عنوان پرچمدار کاروان ایران شرکت داشت اما در نهایت از رسیدن به فینال باز ماند. رستمیان رقابت خود در بخش سرعت ماده تپانچه ۲۵ متر در المپیک توکیو ۲۸۸ امتیاز گرفت و در مجموع دو بخش دقت و سرعت، امتیازاتش به ۵۷۷ رسید تا در رده بیست‌وهشتم در بین ۴۴ شرکت‌کننده قرار بگیرد.

رستمیان در جریان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس هم در نخستین روز در ماده تپانچه ۱۰ متر بادی در جایگاه ۲۲ جدول مقدماتی ایستاد و از دور مسابقات کنار رفت او حتی تا دورهای میانی در رتبه نهم بود و در آستانه صعود به دور اصلی قرار داشت اما در نهایت از رسیدن به فینال باز ماند.

بهترین نتیجه ایران در تپانچه بادی توسط جواد فروغی در المپیک ۲۰۲۰ توکیو به دست آمده است. مدال طلای فروغی اولین مدال تیراندازی کشورمان در یازده دوره حضور این رشته در بازی‌های المپیک به شمار می‌رود.

یاسر خلیلی کارشناس تیراندازی در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد اینکه آیا رستمیان در این ماده شانس کسب مدال دارد؟ اظهار داشت: صد درصد او به فینال صعود خواهد کرد اما اینکه چه برنامه‌ای برای اجرا در فینال دارد بستگی به آن تمریناتی خواهد داشت که در یک سال گذشته و یا حتی ماه‌های اخیر انجام داده است.

وی افزود: رستمیان در ماه‌های گذشته بیشتر تمرکز خود را روی ماده تپانچه ۲۵ متر گذاشته بود او در حال حاضر رنکینگ ۲ جهان را هم در اختیار دارد خودش هم بسیار با انگیزه است. در چنین رویدادهایی نقش مربی پررنگ است که پشتوانه خوبی برای ورزشکارش باشد او را خوب راهنمایی کند گاهی اوقات ورزشکار در جریان مسابقه دچار سردرگمی می‌شود که اینجا مربی باید کمک کند تا ورزشکارش از چالش خارج شود.