تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3735413
شناسه : 3735413
تاریخ :
بالاترین قرارداد لیگ تا پیش از ورود المپیکی‌ها چقدر است؟ اقتصاد ایران: درحالیکه تیم‌های لیگ برتر کشتی بعد از المپیک اجازه مذاکره با کشتی‌گیران المپیکی را دارند و هنوز کشتی‌‎گیران مدعیِ دور مانده از المپیک هم قرارداد نبسته‌اند، یکی از تیم‌ها بالاترین قرارداد با کشتی‌گیر را به ثبت رسانده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، باوجود آغاز ثبت قراردادهای لیگ برتر کشتی و برنامه سازمان لیگ برای آغاز رقابت‌های فصل جدید از نیمه اول شهریور ماه، اما هیچ یک از ملی‌پوشان کشتی با هیچ تیمی قرارداد نبسته‌اند.

باتوجه به حساسیت رقابت‌های المپیک، فدراسیون کشتی از تیم‌های حاضر در لیگ برتر امسال خواست که با هیچ یک از 11 ملی‌پوش اعزامی ایران به بازی‌های المپیک مذاکره نکنند.

رحمان عموزاد در 65 کیلو، یونس امامی در 74 کیلو، حسن یزدانی در 86 کیلو، امیرعلی آذرپیرا در 97 کیلو و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم کشتی آزاد و مهدی محسن‌نژاد در 60 کیلو، سعید اسماعیلی در 67 کیلو، امین کاویانی‌نژاد در 77 کیلو، علیرضا مُهمدی در 87 کیلو، محمدهادی ساروی در 97 کیلو و امین میرزازاده در 130 کیلوگرم ملی‌پوشان این فصل از لیگ برتر کشتی محسوب می‌شوند و نفراتی که تیم ملی را در مسابقات جهانی اوزان غیرالمپیکی همراهی می‌کنند، ملی‌‌‌پوش تلقی نخواهند شد.

قطعا ورود ملی‌پوشان به کارزار لیگ و نقل و انتقالات، سقف قرارداد در لیگ امسال را مشخص خواهد کرد اما اکنون بالاترین رقم ثبت شده قرارداد در لیگ 1403، مربوط به یکی از کشتی‌گیران موفق چرخه 2024 است که البته در وزن المپیکی موفق به کسب دوبنده تیم ملی در بازی‌های المپیک نشد.

این کشتی‌گیر قرارداد یک میلیارد و دویست میلیون تومانی را با یکی از تیم‌های لیگ برتر کشتی آزاد به ثبت رسانده که این بالاترین رقم ثبت‌شده در لیگ تا کنون است.

در پایان المپیک و آغاز مذاکره تیم‌ها با کشتی‌گیران المپیکی، قطعا بالاترین رقم ثبت‌شده به مدال‌آوران ایران در پاریس اختصاص پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/