تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3735397
شناسه : 3735397
تاریخ :
المپیک ۲۰۲۴|تنیس روی میز و انتظاراتی که برآورده نشد اقتصاد ایران: تنیس روی میز ایران با وجود داشتن سه نماینده در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نتوانست انتظارات را برآورده کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، تنیس روی میز یکی از رشته‌هایی بود که در کاروان ایران در بازی‌های المپیک 2024 پاریس حضور داشت و سه نماینده به نام‌های نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و ندا شهسواری در این رویداد بزرگ به میدان رفتند.

هر سه ورزشکار برای سومین بار حضور در المپیک را تجربه می‌کردند و از این حیث می‌توان گفت که شرایط خوبی داشتند. نوشاد 32 ساله پس از یک دوره غیبت، باز هم در المپیک شرکت کرد، نیما نیز برای سومین بار پیاپی به المپیک آمد و شهسواری تنها بانوی ورزشکار ایرانی لقب گرفت که سومین حضور در المپیک را تجربه می‌کند.

با توجه تجربه زیاد هر سه پینگ‌پنگ‌باز و اینکه شرایط اردویی تقریباً خوبی قبل از اعزام به پاریس به ویژه برای نوشاد و نیما شکل گرفت، اما نتایجی که رقم خورد، نتوانست انتظارات را برآورده کند.

نوشاد پس از برد مقابل حریف نیجریه‌ای، مقابل هاریموتوی ژاپنی باخت و حذف شد. نیما نیز در همان مرحله نخست مقابل نماینده چین تایپه شکست خورد. همچنین شهسواری در دور اول مقابل حریف فرانسوی و نفر 18 رنکینگ جهانی مغلوب شد و کنار رفت.

این نتایج در حالی بود که انتظارات از هر سه نفر بیشتر از این بود. مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز پیش از اعزام ملی‌پوشان به پاریس، در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم گفته بود که انتظارش از هر سه بازیکن، کسب نتایجی بهتر نسبت به گذشته است. او گفته بود: «خوشبختانه آنها شرایط خوبی دارند و فکر می‌کنم با توجه به آمادگی که دارند، هر سه نفر می‌توانند بهتر از دوره‌های قبلی عمل کنند. شهسواری در 2012 لندن و 2016 ریو نیز شایسته کسب حداقل یک برد بود و به نظرم اگر یک پیروزی کسب کند، می‌تواند موفقیت محسوب شود. نیما عالمیان نیز در 2020 توکیو در همان بازی اول باخت، البته او در 2016 ریو ابتدا حریف آمریکایی را برد و در دور دوم به نماینده رومانی باخت و حذف شد. همچنین نوشاد عالمیان 2 برد در 2012 لندن بدست آورد و در 2016 ریو در همان دور نخست باخت.»

هر سه ورزشکار نتوانستند بهتر از دوره‌های قبلی باشند و به همین انتظارات را برآورده نکردند. در واقع این انتظار وجود دارد که ورزشکاران در هر دوره بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند، نه اینکه با وجود حضور در سه دوره المپیک، همان نتایج قبلی را بگیرند و حتی از دستیابی به یک برد محروم شوند.

انتهای پیام/