تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735387
شناسه : 3735387
تاریخ :
آب پایدار به ۴۹ روستای دیگر در شهرستان سرپل‌ذهاب رسید اقتصاد ایران: کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کرمانشاه گفت: آب پایدار به ۴۹ روستای دیگر در شهرستان سرپل‌ذهاب رسید.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به پروژه‌ای روستایی که در سال ۱۴۰۱ آغاز شده، اظهار کرد: این پروژه‌ها با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در حوزه آب و فاضلاب استان در سال ۱۴۰۱ آغاز شده که آبرسانی به مجتمع «تپه‌ماران و جگیران» در سرپل‌ذهاب پروژه حفر ۲ حلقه چاه را در دستور کار قرار داده است.

وی افزود: بخشی از لوله‌گذاری و ایجاد مخازن در پروژه آبرسانی به مجتمع «تپه‌ماران و جگیران» در سرپل‌ذهاب توسط شرکت آب و فاضلاب استان و بخشی نیز توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با محوریت قرارگاه منطقه‌ای نجف اشرف انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: اقدامات انجام شده در پروژه آبرسانی به مجتمع «تپه‌ماران و جگیران» در سرپل‌ذهاب با حفر ۲ حلقه چاه عمیق با آبدهی مجموعاً ۶۰ لیتر در ثانیه، اجرای لوله‌گذاری به متراژ بیش از ۴۱ کیلومتر، ساخت بیش از یک هزار و ۲۰۰ مترمکعب مخزن و ایجاد ۲ ایستگاه پمپاژ دنبال شده و هم‌اکنون عملیات اجرایی این پروژه به پایان رسیده است و پروژه در چند روز آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.

داودی اعتبار هزینه شده در این پروژه را بیش از ۵۵۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با بهره‌برداری از این پروژه بیش از ۴۹ روستا و جمعیتی بالغ بر ۶ هزار و ۸۰۰ نفر از نعمت آب سالم و پایدار برخوردار خواهند شد.