تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735377
شناسه : 3735377
تاریخ :
تمهیدات اداری کاهش مصرف برق در استان سمنان/ الزام به صرفه جویی اقتصاد ایران: سمنان- معاون عمرانی استاندار سمنان از تمیدات لازم برای کاهش مصرف برق در ادارات استان خبر داد و گفت: علاوه بر تعطیلی پنجشنبه‌ها، ادارات مکلف به کاهش مصرف برق نیز شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محمد حمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به افزایش دما و بالا رفتن میزان مصرف انرژی به خصوص برق بیان کرد: مدیریت مصرف برق و استفاده بهینه از انرژی مسئله بسیار مهم و یکی از اولویت‌های اساسی استان سمنان است.

وی با بیان اینکه در زمینه کاهش مصرف انرژی برق تمهیداتی در بخش‌های مختلفی از جمله اندیشیده شده است، تاکید کرد: ادارات و دستگاه‌های دولتی مکلف به کاهش مصرف مصرف برق در این روزها هستند.

معاون عمرانی استاندار سمنان از تداوم تعطیلی پنجشنبه‌های ادارات استان تا نیمه شهریورماه خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل‌ها دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها ۳۰ درصد از مصرف برق خود را نیز می‌بایست کاهش دهند.

حمیدی با بیان اینکه در کنار این امر ادارات و دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند که در ساعات غیر اداری صرفه جویی برق را تا ۶۰ درصد بالا ببرند، تاکید کرد: تمام این دستورالعمل‌ها در سراسر ادارات و دستگاه‌های دولتی استان لازم الاجرا است.

وی با بیان اینکه نحوه اجرا و رعایت دستورالعمل‌ها در ادارات استان سمنان بازرسی و نظارت خواهد شد تا حتماً تمام ادارات به این امر پایند باشند، افزود: استفاده از مولدهای برق مانند ژنراتور از دیگر تمهیداتی است که برای کاهش مصرف برق در ادارات استان سمنان مد نظر قرار دارد.