تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3735370
شناسه : 3735370
تاریخ :
ضرورت تکمیل مستندات پرونده بیماران بستری اقتصاد ایران: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، بر ضرورت ارتقای مستندات پرونده بیماران بستری به همراه تفکیک پسماندهای شیمیایی و دارویی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، علی مشکی به همراه جمعی از مدیران این معاونت از بیمارستان‌های رسول اکرم (ص)، امام حسین (ع) بهارستان و حضرت فاطمه (س) رباط کریم بازدید کرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، در بازدید از این بیمارستان‌ها که در نوبت عصر صورت پذیرفت، پس از حضور در بخش‌های اورژانس، بخش مغز و اعصاب، مدارک پزشکی و…، به بررسی روند درمانی بیماران پرداخت و با کادر درمان به گفت‌وگو نشست.

مشکی به ارتقا مستندات پرونده بیماران (رضایت آگاهانه، تکمیل اوراق پذیرش، ممهور کردن اوراق از سوی پزشکان، درج وضعیت هوشیاری بیماران اورژانس) تاکید کرد و لزوم تسریع در تعیین تکلیف بیماران و انتقال آنان از اورژانس به بخش‌های بستری را موجب افزایش رضایت‌مندی و تکریم ارباب رجوع دانست.

وی همچنین از کارمندان درمانی خواست به دستورالعمل‌های ابلاغی در خصوص تفکیک پسماندهای شیمیایی و دارویی توجه کنند و همچنین در مورد اقلام دارویی و مصرفی ساماندهی درستی را در دستور کار خود قرار دهند.

لزوم ارتقا بهداشت عمومی و همچنین رعایت بهداشت بیماران، موازین پوشش و رعایت حریم خصوصی بیماران در اورژانس از دیگری مواردی بود که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران، به آنان تاکید داشت.

مشکی، تمدید پروانه‌های بهره برداری و پروانه مسئول فنی را حائز اهمیت و ضروری دانست و از رئیس بیمارستان‌ها خواست که به انجام آن مبادرت کنند.

وی همچنین از رئیس بیمارستان‌ها خواست ارتقا انگیزه و رضایت‌مندی کارکنان مراکز درمانی را در اولویت قرار دهند.

این بازدیدها به صورت سرزده و در ساعات مختلف روز و گاهی به صورت شبانه با هدف بررسی دقیق وضعیت درمان بیماران در مراکز درمانی، افزایش رضایت‌مندی آنان و بررسی مشکلات کارمندان از سوی معاون و مدیران معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی ایران انجام می‌شود.