تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735368
شناسه : 3735368
تاریخ :
اقدامات دولت سیزدهم نقش تعیین کننده ای در توسعه بخش ریگ دارد اقتصاد ایران: گناوه- بخشدار ریگ با اشاره به اهم فعالیت‌ها، عملکردها و خدمات دولت سیزدهم در بخش ریگ گفت: اصلاح زیر ساخت‌ها در بخش ریگ نقش تعیین کننده‌ای در روند توسعه آینده این بخش خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ضرغام محمدی چهارشنبه شب در نشست شورای اداری بخش ریگ با گرامیداشت یاد و خاطره شهردار فقید بندر ریگ از وی به عنوان همکاری دلسوز، خستگی ناپذیر و مردمی یاد کرد و با اشاره به در پیش بودن هفته دولت، برنامه‌ریزی به منظور تسریع در تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در دست اقدام را ضروری دانست.

بخشدار ریگ با ارائه گزارش مختصری از اهم فعالیت‌ها، عملکردها و خدمات دولت سیزدهم طی ۲ ساله اخیر در بخش ریگ با بیان اینکه اصلاح این زیر ساخت‌ها در بخش ریگ نقش تعیین کننده‌ای در روند توسعه آینده این بخش خواهد داشت، گفت: اجرای طرح‌های پرورش میگو در منطقه رود شور شمالی با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد از مهمترین طرح‌ها در حوزه شیلات و پرورش میگو در این بخش بوده است.

وی گفت: آغاز عملیات باند دوم جاده ساحلی بندر ریگ - بوشهر که با جدیت در حال اجراست، همچنین تعریض و تکمیل راه‌های روستایی سطح بخش که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید از دیگرفعالیت‌ها، عملکرد و خدمات مهم دولت سیزدهم در این بخش است.

محمدی با بیان مهمترین طرح‌های ورزشی و تربیت بدنی در بخش ریگ در دولت سیزدهم گفت: بهره‌برداری از ۸ مورد زمین ورزشی چمن مصنوعی در روستاهای تابعه، احیای ورزشگاه شهید احمدزاده در بندر ریگ، احداث و بهره‌برداری از سه طرح ورزشی مربوط به مدارس و آموزش و پرورش از مهم‌ترین این طرح‌ها است.

بخشدار ریگ یادآور شد: اجرای پنج طرح مربوط به اورژانس جاده‌ای، خانه بهداشت، پانسیون‌های پزشک و ماما و احداث مراکز جامع خدمات سلامت که غالباً در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته‌اند از مهمترین طزج های در حوزه بهداشت و درمان طی این مدت بوده است.

انجام مطالعات پروژه سد چهار روستایی

وی با اشاره به طرح‌های و برنامه‌های در بخش کشاورزی گفت: لایروبی ۴۰ کیلومتر از رودخانه حله جهت تسهیل در آبیاری صدها هکتار از مزارع نخل و اجرای طرح‌های آبخیزداری برای اولین بار در سطح بخش ریگ در حد فاصل روستاهای چهارمحال تا چهار برج که در مرحله تجهیز کارگاه است، انجام مطالعات پروژه سد چهار روستایی که در صورت اجرا و تکمیل بخش‌های وسیع از اراضی کشاورزی روستاهای تابعه به زیر کشت محصولات مختلف خواهد رفت از جمله این برنامه‌ها است.

بخشدار ریگ ادامه داد: در اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن نیز، اختصاص قریب ۱۸ هکتار از اراضی در شهر بندر ریگ به منظور اجرای طرح نهضت ملی مسکن که فاز اول آن اجرا شد و فاز دوم آن در قالب نهضت جوانی جمعیت هم اکنون در مرحله احداث گذرها و معابر است، اختصاص و واگذاری بخش‌های قابل توجهی از اراضی روستایی در قالب نهضت ملی مسکن به متقاضیان واجد الشرایط، واگذاری ۱۸۰ فقره تسهیلات احداث مسکن به متقاضیان، احداث ۵۲ واحد مسکونی جهت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی انجام شده است.

اجرای برنامه‌های فرهنگی

وی به برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و افزود: برنامه‌ریزی و دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و پیگیری مشکلات آنها، نشست با اقشار مختلف مردم در شهر و روستاهای تابعه، برگزاری یادواره شهدا به صورت متعدد و ممتد در راستای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و ایثارگران بخش، برگزاری مراسم و مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در سطح بخش، تأسیس تشکیلات و سازمان‌های مردم نهاد مانند خانه محیط زیست و خانه سبز، راه اندازی مجدد خانه جوان در بندر ریگ، اهدا ده‌ها فقره جهیزیه به زوج‌های جوان واجد شرایط و برگزاری جشن ازدواج آسان از جمله برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی دولت سیزدهم در این بخش بوده است.

بخشدار ریگ اضافه کرد: در حوزه تولید نیز پیگیری و حمایت از بخش خصوصی جهت احداث کارخانه‌های تولید جوجه یک روزه و همچنین مرغ مادر که امروزه به بهره برداری رسیده‌اند انجام شده است.

تقویت زیرساخت‌های شهرک صنعتی بندر ریگ

وی اضافه کرد: فعال کردن تعداد زیادی از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی بندر ریگ از طریق اعطای تسهیلات و سرمایه در گردش، مانند کارخانه تولید کلاه و…، پیگیری وضعیت برخی از کارخانه‌ها که به دلیل بدهی بانکی در گذشته توسط بانک‌ها مصادره شده بودند و نتیجه این پیگیری‌ها واگذاری این واحدها به بخش خصوصی که منجر به از سرگیری فعالیت آنها و اشتغال ده‌ها نفر را سبب شده است مانند کارخانه تولید ظروف یک بار مصرف گیاهی و.... همچنین آغاز عملیات چندین کارخانه جدید یا توسعه کارخانه‌های قبل در چند فاز که برخی افتتاح و تعدادی در شرف افتتاح قرار دارند از جمله طرح‌ها و برنامه‌های بخش صنعت بوده است.

بخشدار ریگ خاطرنشان کرد: همچنین با تقویت زیرساخت‌های شهرک صنعتی بندر ریگ با اجرای خیابان کشی، روشنایی معابر، تکمیل شبکه فیبرنوری و بهره برداری از آن، زمینه استقبال سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را فراهم کرده‌ایم.

بازنگری و بروز رسانی طرح‌های هادی روستایی

وی به اجرای طرح‌های هادی روستایی اشاره کرد و گفت: در این رابطه بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع آسفالت روستایی اجرا شده که این مقدار معادل عملکرد ۲ دوره دولت‌های قبل است،

وی ادامه داد: همچنین با بازنگری و بروز رسانی طرح‌های هادی روستایی سطح بخش که سالیان زیادی از آنها می‌گذشت و مانع بزرگی بر سر راه ساخت و ساز روستایی بود تا قبل از پایان سال جاری برای همه روستاها به اتمام خواهد رسید، و به این ترتیب مشکلات توسعه در روستاها برطرف خواهد شد.

تصویب طرح جامع بندری ریگ

وی گفت: اجرای طرح لایروبی و خور تجاری بندر ریگ به طول سه هزار و ۲۰۰ متر و عرض ۳۰ متر و عمق ۲/۵ متر در جزر کامل که عملیات آن پایان یافته است از دیگر برنامه‌ها در این بخش بوده است.

بخشدار ریگ همچنین تصویب طرح جامع بندری ریگ و ابلاغ آن جهت تأمین اعتبار اولیه را نشانه عزم دولت سیزدهم در انجام خدمات ماندگار و زیرساختی عنوان کرد.

محمدی بیان کرد: اجرای روکش آسفالت بلوار ورودی، اصلاح بلوار خروجی شهر، استقرار مجتمع‌های خدماتی و گردشگری در ورودی شهر، تکمیل میدان امام علی (ع)، آغاز عملیات تکمیل بوستان امام علی، اجرای بلوار آزادی شمالی که در مرحله تعیین پیمانکار جهت تکمیل و آسفالت آن است، آسفالت خیابان‌های اطراف آرامستان شهر، تکمیل خیابان مطهری، ساحل سازی، آسفالت صدها هزار مترمربع کوچه‌های سطح شهر و.... از جمله برنامه‌ها و طرح‌ها در حوزه عمران شهری بوده است.

بخشدار ریگ در این نشست از حضور گسترده و پرشور مردم بخش ریگ در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تقدیر و با تبریک به رئیس جمهور منتخب از هماهنگی، همکاری و تلاش همه عوامل امنیتی، انتظامی، نظارتی و اجرایی که در برگزاری انتخاباتی سالم و رقابتی با حضور گسترده مردم نقش آفرینی کردند، تقدیر کرد.

در این نشست رؤسای ادارات گزارشی از عملکرد اداره مربوطه ارائه کردند و در پایان تصمیمات لازم به منظور اجرای برنامه‌های هفته دولت در بخش ریگ اتخاذ شد.