تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3735350
شناسه : 3735350
تاریخ :
والدین خوب این ویژگی ها را دارند اقتصاد ایران: ویژگی های یک پدر و مادر خوب ثابت یا مطلق نیست؛ چیزی که ممکن است برای یک فرد والدین خوب به نظر برسد، ممکن است برای شخص دیگری با این تعریف مناسب نباشد. اما به طور کلی، این ویژگی ها و عادات را می توان در والدینی که مهارت های فرزندپروری خوبی را تمرین می کنند، یافت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وری ول فامیلی ،‌ هر فرزندی و هر پدر و مادری به نسبت سایرین متفاوت است و هر خانواده نیازها و شرایط منحصر به فردی دارد. اما بیشتر بچه‌ها از والدینی که برای مراقبت، توجه و عشق بی‌قید و شرط تلاش می‌کنند، سود می‌برند اما انتظاراتی هم دارند.

فرزندتان را راهنمایی و حمایت کنید

والدین طبیعتاً دوست دارند فرزندانشان موفق شوند و ممکن است کودکان را تحت فشار قرار دهند، مطالبه کنند یا حتی آنها را تهدید به تنبیه کنند تا آنها را وادار به تمرین یک ساز، برتری در یک ورزش، کسب نمرات عالی و غیره کنند. واقعیت این است که سختگیر بودن مادر یا پدر باعث نمی شود کودکان نسبت به سایرین بیشتر موفق شوند. بلکه کودمان به حمایت شما نیاز دارند نهع سختگیری بیش از حد.

استقلال کودک را تشویق کنید

والدین خوب می دانند که برای بچه ها مهم است که کارهایی را برای خودشان انجام دهند. چه تکالیف باشد، چه کارهای خانه یا دوست یابی، بهترین کاری که ما به عنوان والدین می توانیم انجام دهیم این است که بچه ها را به جایی برسانیم که بتوانند به تنهایی از پس کارها برآیند. با این حال، گفتن اینکه چقدر باید کمک کنیم و چقدر باید به بچه ها اجازه دهیم خودشان چیزی را کشف کنند، می تواند سخت باشد.

به عنوان یک قاعده کلی، کمک به فرزندتان در مورد کاری، زمانی خوب است که آن را با هدف انجام دهید و به او آموزش دهید که در نهایت آن را به تنهایی بتواند انجام دهد.

به عنوان مثال، این ایده خوبی نیست که والدین، مثلاً تکالیف کودک را برای آنها انجام دهند و دقیقا دیکته کنند که بچه ها چه چیزی و چگونه بازی کنند. اینها نمونه های قطعی کنترل گری است، نه کمک. اما اگر به کودک نشان دهید که چگونه یک مشکل درسی را حل کند یا مشکلی را با دوستش به روشی محترمانه حل کند، الگوی خوبی در اختیار فرزندتان قرار داده اید.

مراقب باشید که آنها تماشا می کنند

آیا می‌خواهید به همسایه‌ای بگویید که کار بدی انجام داده یا سر راننده‌ای که حرف شما را قطع کرده فریاد بزنید؟ در حالی که ما همیشه نمی‌توانیم کامل باشیم، والدین خوب می‌دانند که بچه‌ها همیشه از نمونه‌هایی که ما می‌سازیم یاد می‌گیرند. اگر می‌خواهیم فرزندانمان در بزرگسالی مهربان ، همدل و خوش اخلاق باشند، باید سعی کنیم بهترین رفتار خود را داشته باشیم و به دیگران احترام بگذاریم.

از کینه توزی یا نامهربانی بپرهیزید

آیا والدین می توانند گهگاه عصبانی شوند یا فریاد بزنند؟ به طور قطع، ما انسان هستیم. اما توهین یا تحقیر دیگران یا تحقیر کودک هرگز راه خوبی برای آموزش چیزی نیست. آیا می خواهید با شما این گونه رفتار شود؟ پس با آنها و با دیگران نیز به درستی رفتار کنید.

به فرزندان خود نشان دهید که آنها را دوست دارید

همه ما ممکن است آنقدر مشغول شویم که به راحتی فراموش کنیم که وقت بگذاریم و به فرزندانمان نشان دهیم که چه احساسی نسبت به آنها داریم. حرکات کوچک، مانند نوشتن یادداشت برای جعبه ناهار آنها یا به اشتراک گذاشتن چیزهایی درباره خود با آنها، می تواند ارتباط شما با آنها را تقویت کند و به فرزندتان نشان دهد که چقدر او را هر روز دوست دارید.

عذرخواهی کنید

احتمالاً با عذرخواهی و تلاش برای جبران کارهایی که انجام داده‌اند، به فرزندانتان یاد می‌دهید که مسئول کارهای اشتباهی هستند که انجام داده‌اند.

والدین خوب می دانند که همه والدین گاهی اوقات ممکن است اشتباه کنند اما مهم این است که از آنها درس بگیرند و به فرزندان خود نشان دهند که چگونه مسئولیت کارهای خود را بپذیرند.

فرزند خود را به طور مؤثر تنبیه کنید

انضباط (نه تنبیه) نه تنها یکی از بهترین چیزهایی است که می توانید به فرزندان خود بیاموزید، بلکه راهی برای اطمینان از تربیت کودکی است که شادتر خواهد بود. چرا تربیت کودکان اینقدر مهم است ؟ کودکانی که نظم و انضباط ندارند، بسیار بیشتر احتمال دارد که لوس ، ناسپاس، حریص باشند و جای تعجب نیست که در پیدا کردن دوستان و شادی در زندگی بعدی مشکل داشته باشند.

فرزندتان را همانگونه که هستند بپذیرید

هدفتان این باشد که فرزندتان را همان طور که هست ببینید، نه کسی که امیدوارید تبدیل شود. ممکن است شما دوست داشته باشید کودکتان فوتبالیست خوبی باشد اما او خواننده آرام‌تری شده است.

بسیار خوب است که بچه ها را تشویق کنید تا چیزهایی را امتحان کنند که ممکن است آنها را از منطقه امن خود خارج کند.برای کودکان «تا زمانی که واقعاً آن را امتحان نکنی، نمی‌دانی دوستش داری یا نه» گاهی اوقات می‌تواند صدق کند، به‌ویژه برای بچه‌هایی که هنوز نمی‌دانند چه کسی هستند و چه می‌خواهند.

اما برای والدین مهم است که یک بررسی سریع انجام دهند و مطمئن شوند که به دلایل درستی بچه ها را تحت فشار قرار می دهند (برای امتحان کردن، نه به این دلیل که والدین می خواهند کودک کسی باشد که نیست).

از شرایط آنها مطلع باشید

بدانید فرزندتان چه می کند و با چه کسی است. دوستان فرزند شما چه کسانی هستند؟ والدین کودک چگونه هستند؟ وقتی فرزند شما در خانه دوستش بازی می کند با چه کسی روبرو می شود؟

این سؤالات و سؤالات دیگری ه باید قبل از یک قرار بازی بپرسید، نه تنها برای ایمنی کودک شما بسیار مهم است، بلکه راه مهمی است که از خیلی از مشکلاتی که ممکن است بعدا پیش بیاید می تواند جلوگیری کند.

به فرزند خود بیاموزید که انسان خوبی باشد

به بچه ها بیاموزید که مهربان باشند، به دیگران احترام بگذارند، خیرخواه باشند، بابت چیزهایی که دارند سپاسگزار باشند و با دیگران همدردی کنند. البته، همه ما می‌خواهیم بچه‌هایمان برای کسب نمرات خوب، کسب جوایز و تمجیدها برای موسیقی، ورزش و سایر فعالیت‌ها تلاش کنند و بعداً در زندگی موفق باشند. با این حال، اینکه آنها به عنوان یک شخص چه کسی هستند مهمتر از جوایزی است که آنها دریافت می کنند.

اگر فراموش کنید به آنها بیاموزید که چگونه بچه های خوب و انسان های خوبی باشند، بدون توجه به اینکه به چه چیزی دست می یابند و چقدر موفق می شوند، احتمال شادی و رضایت کمتری خواهند داشت.

با فرزند خود ارتباط برقرار کنید

با هم بخندید، زمانی را با هم بگذرانید و هر روز با هم ارتباط مثبت برقرار کنید. چه انجام یک بازی رومیزی، دوچرخه‌سواری، آشپزی، تماشای فیلم یا خواندن کتاب با هم باشد، والدین خوب آگاهانه وقت خود را به تفریح و سرگرمی اختصاص می‌دهند. برقراری ارتباط با فرزندان خود به روش های کوچک و بزرگ می تواند ارتباط بین شما را تقویت کند.

به کودک خود گوش دهید

تمرین کنید که به حرف‌های بچه‌هایتان گوش دهید و واقعاً تمام توجه خود را به آنها بدهید (دور از صفحه رایانه یا تلفن). از اینکه چقدر بیشتر با فرزندتان احساس ارتباط می کنید شگفت زده خواهید شد و احتمالاً چیزهای زیادی را که فرزندتان فکر و احساس می کند یاد خواهید گرفت.

شما همچنین به فرزندتان نشان خواهید داد که چگونه وقتی می خواهید در مورد موضوعی با او صحبت کنید، می تواند توجه بی دریغ خود را به شما جلب کند.