تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3735282
شناسه : 3735282
تاریخ :
راه شهید هنیه ادامه خواهد داشت / ضرورت تبلور فرهنگ ایرانی-اسلامی اقتصاد ایران: رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه هر کدام از مردم فلسطین یک اسماعیل هنیه خواهند شد، گفت: راه این شهید ادامه خواهد داشت و مردم فلسطین مبارزه خود را ادامه خواهند داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین رونمایی از نمایشگاه آئینی محرم شهر در میدان آزادی تهران برگزار شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران، محمدعلی توکلی زاده معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و محمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه ۹ امشب چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ ضمن حضور در این نمایشگاه به بازدید از این اثر پرداختند.

مهدی چمران در حاشیه این مراسم با ابراز تأسف از شهادت اسماعیل هنیه گفت: او و خانواده اش تبلور جهاد مردم شجاع غزه بودند. او از دوستان ما بود که متأسفانه این حادثه رخ داد که حقاً و یقیناً باید جبران بشود و جبران آن جز انتقام سخت نیست.

وی ادامه داد: هریک از مردم فلسطین یک هنیه خواهند شد و راه او ادامه خواهد داشت و مبارزه خود را ادامه خواهند داد.

چمران با بیان اینکه اماکن مختلف شهر تهران در حال پوشیدن رخت عزای اربعین حسینی است، اظهار کرد: هویت شهر ما یک هویت اصیل و قدیمی است. تهران در همین چند صد سال اخیر فرهنگی داشته که از فرهنگ ایرانی-اسلامی نشأت گرفته این باید در میادین شهر ما متبلور بشود که فرهنگ کاذب جایگزین آن نشود.

رئیس شورای شهر گفت: امیدواریم بتوانیم در همه بوستان‌ها و میادین شهر مطالبی برای عرضه این فرهنگ داشته باشیم. این هم باعث خوشحالی مردم و هم باعث ارتقا فرهنگ حسینی خواهد شد.

همچنین چمران ریاست شورای شهر تهران در آئین رونمایی از نمایشگاه آئینی محرم شهر آزادی نیز ضمن گرامیداشت محرم حسینی و شهادت اسماعیل هنیه گفت: شهادت مرد بزرگ مبارزه ضد ظلم و استکبار و صهیونیسم در خاک ایران اسلامی را تسلیت و تبریک عرض می‌کنم. امیدوارم هرچه سریع‌تر انتقام خون این شهید بزرگوار که به عنوان مهمان ما در جمهوری اسلامی بود و هم انتقام خون همه شهیدان مظلوم ولی شجاع غزه را بتوانیم از اسرائیل خون آشام بگیریم. البته انتقام نهایی ما سقوط این رژیم و نماز در مسجد الاقصی است.

وی با بیان اینکه قطعاً این جنایت بزرگ از چشم ازادگان دنیا پوشیده نخواهد ماند، خاطرنشان کرد: بر خلاف زسن جوانمردی مهمانی را در سرزمینی دیگر به شهادت رساندند و این درماندگی صهیونیست را می‌رساند که فکر می‌کند با از میان برداشتن یک شخص جریان برچیده خواهد شد در حالی که مبارزان دیگری بر می‌خیزند و راه او را ادامه می‌دهند.

چمران ادامه داد: یزید هم چنان خیال می‌کرد اما نمی‌دانست که قرن‌ها خواهد گذشت و نهضت حسینی گرم‌تر در همه دنیا باقی خواهد ماند. خون این شهید بزرگوار هم انتظامی سخت از جریان ظلم خواهد گرفت که تا ابد باقی بماند.

رئیس شورای شهر تهران در پایان عنوان کرد: ملت ایران اسلامی از این حادثه خون گریست و از این جنایت بزرگ افسرده شد. امیدوارم با سقوط اسرائیل شادمانی را در قلب ملت ایران و فلسطین شاهد باشیم.