تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3735260
شناسه : 3735260
تاریخ :
همه مردم غزه و فلسطین یک هنیه خواهند شد اقتصاد ایران: رئیس شورای شهر تهران گفت: راه شهید اسماعیل هنیه ادامه دارد و همه مردم غزه و فلسطین یک هنیه خواهند شد و حتما تا پیروزی نهایی مبارزه شان را ادامه خواهند داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در مراسم افتتاح دومین رویداد آئینی محرم شهر تهران در جمع اصحاب رسانه گفت: عمق فاجعه بامداد ۱۰ مرداد مبنی بر شهادت اسماعیل هنیه آنقدر زیاد بود که این عمق ناراحتی را نیم توان توصیف و بیان کرد.

وی ادامه داد: شهید اسماعیل هنیه میهمان عزیزی که هم خودش، خانواده اش و مردم شجاع و شریف غزه سنبل مبارزه و شهادت طلبی بود. او میهمان عزیزمان در کشورمان بود که متأسفانه آن حادثه رخ داد و این جنایت هولناک صورت پذیرفت. یقیناً بایستی باید جبران شود و جبرانش جز انتقام سخت چیز دیگری نیست.

رئیس شورای شهر تهران گفت: انشاءلله نیروهای ما بتوانند به خوبی موضوع را فیصله دهند؛ گرچه انتقام خون آن شهید فایده‌ای نخواهد داشت و به هرحال راه شهید ادامه دارد و همه مردم غزه و فلسطین یه هنیه خواهند شد و حتماً تا پیروزی نهایی مبارزه شأن را ادامه خواهند داد.

وی در پاسخ به این پرسش که امروزه مکان‌های مهم شهر همچون میدان آزادی، میدان امام حسین دارای هویت هستند و آیا این رویه در نقاط دیگر شهر تهران ادامه خواهد داشت، گفت: شهر و هویت شهرمان یک هویت قدیمی است؛ شهر تهران شهری است که طی سیصد سال اخیر هویت فرهنگی داشته که برگرفته از همان فرهنگ ایرانی و اسلامی است. این موضوع باید در میادین شهر متبلور و ارائه شود تا فرهنگ‌های کاذب جایگزین آن نباشد.

چمران گفت: امیدواریم بتوانیم در همه بوستان‌ها و همه فضاهای خوب شهر مطالبی داشته باشیم تا آن را به مردم ارائه کنیم. این امر هم سبب خوشحالی مردم می‌شود و هم سرگرمی آنها را فراهم می‌کند. برگزاری چنین مراسم‌هایی منجر به ارتقای فرهنگ در میان عموم جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نظر شورای شهر تهران در خصوص محرم شهر گفت: قطعاً شورای شهر با برگزاری چنین مراسم‌ها و موارد فرهنگی نه تنها موافق هستند بلکه به حمایت و کمک برای برگزاری هر چه بیشتر این چنین مراسم‌هایی به بهترین وجه ممکن می‌کنند.

رئیس شورای شهر گفت: متأسفانه مراسم محرم شهر همزمان با شهادت اسماعیل هنیه سنبل مبارزه و مقاومت مردم فلسطین و غزه شد. مراسم افتتاحیه محرم شهر توأمان با برنامه‌ای خاص برای شهید اسماعیل هنیه است.

وی افزود: فرهنگ مقاومت نشأت گرفته از فرهنگ مذهبی، ملی و ایرانی است. به همین دلیل باید این نوع فرهنگ در نقطه‌ای مطلوب خود را نشان دهد. یکی از نقاط مطلوب شهر تهران میدان آزادی بوده که مملو از خاطرات بسیار اینچنینی است.

چمران گفت: برگزاری این مراسم، گردآمدن مردم در این رویداد، مشاهده تحولات و تحرکات بسیار از جمله برگزاری مراسم‌های عزاداری و دیگر برنامه‌های فرهنگی سبب آگاهی بخشی به عموم جامعه می‌شود.