تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3735205
شناسه : 3735205
تاریخ :
واکنش گوترش به اقدامات تروریستی اسرائیل در بیروت و تهران اقتصاد ایران: آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل حملات به بیروت و تهران را که در جریان آن‌ها یک مقام ارشد حزب‌الله و اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس به شهادت رسیدند را محکوم کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، استفان دوجاریک سخنگوی دبیر کل سازمان ملل امروز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت که حملات در بیروت و تهران نشان دهنده تشدید خطرناک تنش آن هم در زمانی است که تلاش‌ها باید به آتش بس منجر شود.

رئیس دفتر سیاسی حماس که روز گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رئیس جمهور کشورمان به ایران سفر کرده بود، بامداد امروز چهارشنبه 10 مرداد ماه در محل اقامتش در تهران ترور شد و به‌همراه یکی از محافظینش به شهادت رسید.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همین رابطه و در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر مورد اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

همچنین فواد شکر، معروف به حاج محسن از فرماندهان بزرگ نظامی حزب الله لبنان که در پی حمله تروریستی شب گذشته صهیونیست‌ها در ضاحیه بیروت زخمی شده بود، به شهادت رسید.

علیرغم حمله سنگین صهیونیست‌ها به ساختمانی که شهید فواد شکر در آن حضور داشت، اما این فرمانده حزب الله در حمله اولیه شهید نشد، با این حال در پی جراحات وارده، دقایقی پیش به لقاءالله پیوست.

انتهای پیام/