تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735158
شناسه : 3735158
تاریخ :
استان سمنان صحنه خشم مردم علیه اسراییل تروریست شد اقتصاد ایران: سمنان- شهرهای سمنان، شاهرود و دامغان میزبان تجمع اعتراض آمیز مردم متدین و شهید پرور بر علیه جنایت‌های اسراییل غاصب و دولت‌های غربی حامی تروریست شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، تجمع اعتراض آمیز و خود جوش مردمی محکومیت جنایت اسرائیل در به شهادت رساندن رئیس دفتر حماس در تهران، عصر امروز چهارشنبه در برخی شهرهای استان سمنان همچون شاهرود، سمنان، دامغان و… با استقبال گسترده مردم برگزار شد.

مردم متدین و خداجوی شهرستان‌های سمنان، دامغان و شاهرود با حضور در این مراسم، به صورت جداگانه خشم و انزجار خودشان را از به شهادت رساندن اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، به نمایش گذاشتند.

نخستین تجمع ساعت ۱۷ در میدان فلسطین شهرستان شاهرود برگزار شد. مردم با حضور در این مراسم ضمن گرامی داشت یاد هنیه و سردار سلیمانی، پرچم‌های فلسطین، ایران و حماس را به همراه آوردند. پوسترهایی که عکس هنیه بر روی آنها بود نیز به این مراسم جلوه خوبی بخشیده بود.

بعد از آن نوبت مردم مرکز استان سمنان رسید تا در رأس ساعت ۱۸ در میدان سعدی و معراج الشهدا، همان جای همیشگی و وعده‌های حضور مردم شهید پرور سمنان، گرد هم بیایند و فریاد مرگ بر اسرائیل سر دهند.

مردم سمنان پوسترهایی در دست داشتند که نیمی از آن تصویر شهید سلیمانی و نیمی دیگر تصویر شهید هنیه بود مردم سمنان همچنین با شعارهای ضد استکباری خواستار مجازات شدن اسرائیل توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شدند.

مردم در شهرهای دامغان، شاهرود و سمنان همچنین شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند. گروهی از مردم به خصوص جوانان همچنین با در دست داشتن پرچم فلسطین در این دو تجمع حضور یافتند.

قرار است تجمعاتی در دیگر نقاط استان سمنان نیز با حضور پرشور و خودجوش مردمی برگزار شود از سوی دیگر تجمع ضد استکباری مردم استان سمنان به صورت هماهنگ احتمالاً همزمان با خطبه‌های نماز جمعه در مصلاهای استان برگزار شود هر چند هنوز کیفیت برگزاری این مراسم به صورت رسمی اعلام نشده است.

مردم شهرستان‌های دامغان، شاهرود و سمنان با حضور در تجمع انزجار از جنایت‌های اسرائیل بار دیگر نشان دادند که اهل حضور در میدان و حمایت از آرمان‌های قدس و انقلاب اسلامی هستند. مردمی که با شهادت بیگانه نیستند و حاضرند در راه آرمان‌هایشان جان خودشان را نیز فدا کنند همانطور که سه هزار شهید این استان این کار را کردند آن هم در سال‌هایی که جمعیت کل استان از ۳۰۰ هزار نفر هم تجاوز نمی‌کرد.

گفتنی است اسماعیل هنیه که برای حضور در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران اسلامی به تهران سفر کرده بود بامداد امروز ترور و در محل اسکان خود در تهران، به شهادت رسید. قرار است فردا مراسم تشییع پیکر این شهید جبهه مقاومت در تهران برگزار شود.