تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3735132
شناسه : 3735132
تاریخ :
اولین نمایشگاه تجهیزات پرستاری در تهران برگزار می‌شود اقتصاد ایران: اولین نمایشگاه تجهیزات مراقبت های پرستاری و مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان در ایران و خاورمیانه با همکاری سازمان نظام پرستاری در تهران برگزار می شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشگاه و سمینار علمی با عنوان NURSING CAREX، از ۱۵ تا ۱۸ آبان ۱۴۰۳ همزمان با هفته پرستار در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

توافقنامه برگزاری این رویداد و نمایشگاه روز چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ در محل سازمان نظام پرستاری امضا شد.

احمد نجاتیان رئیس کل سازمان نظام پرستاری، در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه، گفت: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تجهیزات مرتبط با مراقبت‌های پرستاری در ایران و خاورمیانه خواهد بود و حرکت مهمی در جهت نشان دادن نقش اقتصادی پرستاران به شمار می‌رود.

وی افزود: شعار سال ۲۰۲۴ شورای بین المللی پرستاران(ICN) در ژنو که ایران نیز در آن عضویت دارد؛economic power of nursing است که نشانگر لزوم توجه به نقش اقتصادی پرستاری در جامعه است. برگزاری این نمایشگاه نیز نشانگر اهمیت نقش اقتصادی خدمات پرستاران و تجهیزاتی است که پرستاران برای خدمات رسانی به مردم از آن استفاده می‌کنند و مهم‌ترین دستاورد این نمایشگاه نشان دادن نقش پرستاران خواهد بود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: این نگاه جدید که استفاده کننده اصلی بسیاری از تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها پرستاران هستند؛ نگاهی بسیار متعالی است که رویکرد اصلی این نمایشگاه و رویداد علمی خواهد بود.

وی گفت: از سوی دیگر صنعت مراقبت در منزل نیز اهمیت بسیاری پیدا کرده است و به ویژه از زمان گنجاندن موضوعی تحت عنوان مراقبت پرستاری در منزل در برنامه ششم توسعه اهمیت بیشتری پیدا کرده است و در برنامه هفتم توسعه نیز با تاکید دوباره بر این موضوع دولت ملزم به پوشش بیمه‌ای خدمات پرستاری در منزل شده است.

نجاتیان افزود: در آینده نظام سلامت و با سیر بیماری‌های موجود، مراقبت در منزل از نظر حجم بیمار و خدماتی که ارائه می‌شود قابل رقابت با بیمارستان‌ها خواهد بود بنابراین برگزاری چنین نمایشگاهی دارای اهمیت است و به ویژه با همکاری یک مجموعه حرفه‌ای و با تجربه در برگزاری نمایشگاه و رویدادهای ملی و بین المللی که باعث خرسندی است و قطعاً این رویداد جدید در ایران در ارتقای جایگاه پرستاران و توسعه خدمات پرستاری در ایران نقش مؤثری خواهد داشت.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ابراز امیدواری کرد که در سال‌های بعد این نمایشگاه توسعه یافته و تخصصی‌تر شود و به عنوان یک برند نمایشگاهی در کشور مطرح شود.