تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3735119
شناسه : 3735119
تاریخ :
حمایت OpenAI از لایحه مجلس سنای آمریکا درباره «آینده نوآوری هوش مصنوعی» اقتصاد ایران: شرکت OpenAI از لایحه‌های سنا که می‌توانند سیاست‌های کلی هوش مصنوعی آمریکا را شکل دهند، حمایت می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

این روزها لایحه‌های زیادی درباره‌ی هوش مصنوعی در کنگره‌ی آمریکا مطرح می‌شود و OpenAI از سه لایحه سنا حمایت کرد که می‌تواند موضع دولت فدرال درقبال هوش مصنوعی را شکل دهد.

یکی از این لایحه‌ها، یعنی آینده نوآوری در هوش مصنوعی، به‌طور رسمی به‌دنبال تأسیس مؤسسه‌ی ایمنی هوش مصنوعی ایالات متحده است تا استانداردها و دستورالعمل‌هایی برای توسعه و استقرار ایمن مدل‌های هوش مصنوعی تعیین کند.

آنا ماکانجو، معاون امور جهانی OpenAI، درباره‌ی حمایت OpenAI از لایحه‌ی مجلس سنا در لینکدین گفت: «همواره از مأموریت این موسسه که هدایت دولت آمریکا برای اطمینان از توسعه و استقرار ایمن سیستم‌های پیشرفته‌ی هوش مصنوعی است، حمایت کرده‌ایم. این لایحه حمایت کنگره را برای این مؤسسه‌ی جدید فراهم می‌کند تا خطرهای ناشی از فناوری جدید را به‌حداقل برساند.»

ماکانجو به‌نمایندگی از OpenAI از لایحه‌ی آموزش هوش مصنوعی (NSF) و لایحه‌ی ایجاد هوش مصنوعی حمایت کرد. این لایحه‌ها انواع مختلفی از بورسیه‌ فدرال را برای تحقیقات در‌زمینه‌ی هوش مصنوعی فراهم می‌کند و منابع آموزش هوش مصنوعی را در‌اختیار مدارس ابتدایی تا دانشگاه‌ قرار می‌دهد.

مقالات مرتبط
  • وزارت بازرگانی آمریکا از مدل‌های هوش مصنوعی باز حمایت می‌کند
  • لایحه پیشنهادی سناتورهای آمریکایی در عصر هوش مصنوعی از حقوق خبرنگاران و هنرمندان حمایت می‌کند

از‌نظر کارشناسان، حمایت OpenAI از لایحه‌های اخیر مجلس سنای آمریکا بی‌دلیل نیست؛ چراکه این شرکت در‌زمینه‌ی ارائه‌ی خدمات مبتنی‌بر هوش مصنوعی در سطح بین‌الملل پیشرو است و حمایت‌ها به این شرکت کمک می‌کند تا حسن نیت قانون‌گذاران فدرال را جلب کند.

فراتر از این، چنین حمایت‌هایی به OpenAI کمک می‌کند تا در گفت‌وگوهای آینده درباره‌ی مقررات هوش مصنوعی جایگاهی داشته باشد و بتواند پیشرو‌بودن خود را به‌عنوان شرکت ارائه‌دهنده‌ی خدمات هوش مصنوعی در جهان تثبیت کند.