تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3735062
شناسه : 3735062
تاریخ :
گروه ۷ خواهان خویشتن داری در ونزوئلا شد اقتصاد ایران: وزرای گروه هفت در بیانیه مداخله جویانه خواستار خویشتن داری در ونزوئلا شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزرای خارجه گروه هفت خواستار خویشتن داری حداکثری در ونزوئلا شدند.

«آنتونیو تاجانی» وزیر امور خارجه ایتالیا روز چهارشنبه اعلام کرد که وزرای خارجه گروه ۷ در بیانیه ای با مردم ونزوئلا ابراز همبستگی و نسبت به نتایج اعلام شده انتخابات ریاست جمهوری این کشور ابراز نگرانی می کند.

در بیانیه مداخله جویانه وزرای گروه هفت آمده است: ما از نمایندگان ونزوئلا می‌خواهیم نتایج دقیق انتخابات را با شفافیت کامل منتشر کنند.

وزرای خارجه گروه هفت همچنین در این بیانیه از نمایندگان انتخاباتی خواسته است تا فوراً همه اطلاعات را با مخالفان و ناظران مستقل به اشتراک بگذارند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما خواهان حداکثر خویشتن داری و راه حلی مسالمت آمیز، دموکراتیک و به رهبری ونزوئلا هستیم.

اعتراضات و شورش‌ها پس از اعلام رسمی پیروزی مجدد مادورو در انتخابات ونزوئلا، در خیابان‌های این کشور و به طور مشخص در کاراکاس، پایتخت ونزوئلا آغاز شد. ادموندو گونزالز، رقیب انتخاباتی وی مدعی شد که برنده مشروع این انتخابات است و هزاران تن از حامیانش در حمایت از این ادعا، به خیابان‌ها آمده و مدعی تقلب در انتخابات شدند!

پادرینو معترضات را به «اقدامات خرابکارانه و تخریب ساختمان‌های دولتی شامل صدها شعبه اخذ رای و ادارات شورای ملی انتخابات متهم کرد.»