تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3735053
شناسه : 3735053
تاریخ :
ایسوس اولین لپ‌تاپ معطر دنیا را معرفی کرد! اقتصاد ایران: ایسوس با معرفی Adol Book 14 Air، برای اولین‌بار دنیای رایحه‌ها را با لپ‌تاپ‌ها ترکیب کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

لپ‌تاپ‌های امروزی علاوه‌بر رقابت ازنظر عملکرد پردازنده و گرافیک و قابلیت‌های هوش مصنوعی، گام را فراتر گذاشته‌اند و اکنون وارد دنیای رایحه شده‌اند. ایسوس لپ‌تاپ جدیدی به نام Adol Book 14 Air معرفی کرده است که از پردازنده AMD مدل Ryzen 8945H بهره می‌برد و اولین لپ‌تاپ معطر جهان محسوب می‌شود. این دستگاه کارت گرافیک اختصاصی ندارد؛ اما همکاری با برند شناخته‌شده‌ی عطر و ادکلن، آنا سویی (Anna Sui)، آن را از رقبا متمایز می‌کند. درواقع، این همکاری بر طراحی و تیم سیستم نیز تأثیر گذاشته است.

لپ تاپ ایسوس Adol Book 14 Air از نمایشگر ۱۴ اینچی OLED با وضوح ۲۸۸۰ در ۱۸۰۰ پیکسل و نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز بهره می‌برد. این صفحه‌نمایش طیف رنگی DCI-P3 را به‌طور ۱۰۰ درصد پوشش می‌دهد و دقت رنگ بسیار زیادی دارد. لپ‌تاپ مذکور امکان تغییر حرفه‌ای طیف رنگ را ارائه می‌دهد؛ اما جزئیاتی درباره‌ی کالیبراسیون کارخانه دردسترس نیست.

لپ تاپ معطر ایسوس Adol Book 14 Air
Asus

Adol Book 14 Air از ۳۲ گیگابایت رم پرسرعت LPDDR5X-7500 و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی PCIe 4.0 بهره می‌برد. این لپ‌تاپ به باتری ۷۵ وات‌ساعتی مجهز شده است که با هربار شارژ حداکثر تا ۱۴ ساعت برای پخش ویدئو Full HD دوام می‌آورد.

محتویات جعبه لپ تاپ معطر ایسوس Adol Book 14 Air
لپ تاپ معطر ایسوس Adol Book 14 Air در کنار کیف حمل

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Adol Book 14 Air ایسوس پخش‌کننده‌ی سفارشی عطر آن است که روی در قرار دارد. این پخش‌کننده ورق خوش‌بوکننده‌ای دارد که می‌توان آن را با استفاده از درپوش فلزی CNC به‌راحتی تعویض کرد. هرچند ابعاد ورق خوش‌بوکننده نشان می‌دهد که دوام زیادی نخواهد داشت، در بسته‌بندی لپ‌تاپ سه رایحه‌ی مختلف برای تعویض وجود دارد.

لپ تاپ معطر ایسوس Adol Book 14 Air در کنار کیف حمل
Asus

طبق اعلام ایسوس، لپ‌تاپ Adol Book 14 Air دستیار هوش مصنوعی داخلی دارد و واحد پردازش هوش مصنوعی AMD Hawk Point آن ازنظر عملکرد NPU حدود سه برابر کندتر از Strix Point عمل می‌کند. به‌بیان بهتر، ویژگی‌های هوش مصنوعی این محصول احتمالاً به ابزارهای آنلاین متکی هستند.

مقالات مرتبط:
  • ایسوس لپ‌تاپ‌های Zephyrus و TUF را با پردازنده قدرتمند Ryzen AI 300 معرفی کرد؛ شروع قیمت‌ها از ۱۲۰۰دلار
  • ایسوس لپ‌تاپ‌های جدید و جذابی با پردازنده Ryzen AI 300 معرفی کرد؛ شروع قیمت‌ها از ۱۱۰۰ تا ۲۱۰۰ دلار

بسته‌بندی لپ‌تاپ Adol Book 14 Air شامل ۵۰ میلی‌لیتر عطر Wishing Elf از برند آنا سویی، کیف حمل با طراحی ابری، ماوس سفارشی و تعدادی استیکر است. علاقه‌مندان برای خرید لپ تاپ مذکور باید ۹۷۵ دلار دلار بپردازند.