تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735038
شناسه : 3735038
تاریخ :
خادمی ۱۵۰۰ نفر از ایران در حرم‎های کربلا و نجف اقتصاد ایران: قم-دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین(ع) گفت: در ایام اربعین ۱۰۰۰نفر از خدام منتخب در حرم امام‌حسین(ع) و ۵۰۰ نفر در حرم امیرالمومنین(ع) به صورت همزمان مشغول خدمت به زائرین خواهند بود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، سید یحیی سرکشیکیان دبیر ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین (ع) ظهر چهارشنبه در نشست خبری تشریح فعالیت و برنامه‌های اعزام خادمین جهت خدمت‌رسانی به زائرین عتبه حسینی و علوی، بیان کرد: خدمت‌رسانی در اربعین حسینی یکی از مصداق‌های عصر جامعه مهدوی است که هر فرد یا گروهی بدون هیچ منت و چشم داشتی تمام توان و داشته‌های خود را در عرصه خدمت می‌آورد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های ستاد سخاء‌الحسین ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین (ع) با کارگروه جهادی قائمین، القای فرهنگ خدمت اربعین در تمام ایام است که این برنامه‌ها و فعالیت‌ها با همکاری عتبات مقدس امام‌حسین (ع) به طول ۱۰ سال اجرا شده است.

سرکشیکیان ادامه داد: هرساله از سراسر کشور حدود ۱۵۰۰ نفر از طریق مصاحبه و ارائه توانایی‌، مهارت‌های فردی و اجتماعی مانند حرفه مورد نیاز، تسلط به زبان بین‌المللی و… جهت خدمت به زائرین در اربعین حسینی انتخاب خواهند شد.

وی مطرح کرد: ۱۰۰۰ نفر از خدام منتخب در حرم امام‌حسین (ع) و ۵۰۰ نفر در حرم امیرالمومنین (ع) به صورت همزمان مشغول خدمت به زائرین خواهند بود.
دبیر سخاءالحسین افزود: دستاور افتخار خدمت در عتبه حسینی مدیون وجود مقدس اهل‌بیت و شورای مرکزی ستاد، کار تشکیلاتی با همکاری کمیته‌های فرهنگی، امنیتی، رسانه‌ای و … است.

وی ادامه داد: این ستاد هرساله با ارائه برنامه‌های منظم باعث سازماندهی شدن مجموعه شده و دیدار با مراجع عظام تقلید و کمیته‌های اجرایی مختلف، مجموعه را بالنده کرده است.

سرکشیکیان اظهار کرد: همایش هرساله اعضا و خدام ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین (ع) به صورت گردهمایی سراسری و با حضور نمایندگان عتبات حسینی و علوی، مسئولین لشکری و کشور در دو بخش آموزشی و فرهنگی شامل مباحث حرم شناسی، آداب خدمت، مباحث اخلاقی و معنویت و… با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی اجرا می‌شود.

وی ضمن افزود: ۲۳ لغایت ۲۴ مردادماه زمان اعزام خادمین خدمت حرم اهل‌بیت (ع) است که برای آنان کارت شناسایی خدمت و لباس رسمی در نظر گرفته شده که همراه با تیم پزشکی حاذق با همکاری هلال‌احمر و دانشگاه علوم‌پزشکی قم، مشغول به خدمت خواهند شد.

دبیر ستاد سخاءالحسین (ع) در پایان ضمن اشاره به رسالت اصلی این ستاد، بیان کرد: رویکرد اصلی ستاد خادمین افتخاری حرم امام‌حسین (ع) القای خدمت‌رسانی اربعین به تمام ایام به ویژه ایام نیمه‌شعبان با رویکرد کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: ارائه برنامه‌های مناسب کودک و نوجوان، توزیع پذیرایی شامل یک تن کیک و ایجاد مسابقه و… در دستور کار ستاد سخاءالحسین (ع) خواهد بود.