تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3735025
شناسه : 3735025
تاریخ :
کلی: اگر معاون هریس شوم اکثریت سنا برای دموکرات‌ها می‌ماند اقتصاد ایران: سناتور مارک کلی از ایالت آریزونا اطمینان داد که اگر به عنوان معاون هریس انتخاب شود، دموکرات‌ها اکثریت کرسی‌های سنا را برای خود حفظ می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، سناتور مارک کلی از ایالت آریزونا که یکی از نامزدهای مطرح برای معاونت کامالا هریس در رقابت های انتخاباتی است، اطمینان داد که اگر به عنوان معاون هریس انتخاب شود،  دموکرات ها در انتخابات پیش رو اکثریت کرسی های سنا را برای خود حفظ می کنند.

وی با اطمینان خاطر فزاینده از عملکرد خود به عنوان معاون هریس، در مصاحبه با شبکه سی ان ان اظهار کرد دموکرات ها رقابت های سختی مانند آریزونا را مدیریت کرده اند. دموکرات ها به راستی درباره پیروزی در رقابت های سراسری در ایالت آریزونا، خوب بوده اند. ما یک حزب قوی داریم و من تصور می کنم که ما از الان تا بعد، موفق خواهیم شد.

کلی افزود: من فکر نمی کنم این موضوع مهمی باشد. من تصور می کنم ما دموکرات های بزرگی در این لیست داریم. اما من در نزدیکی صدر این لیست قرار دارم .

این در حالی است که کمپین کامالا هریس اعلام کرد نامزد احتمالی دموکرات ها برای انتخابات 2024، نخستین گردهمایی انتخاباتی خود در کنار معاونش را در تاریخ 6 اوت(16 مرداد) در شهر فیلادلفیا در ایالت پنسیلوانیا برگزار می کند.

اگر کلی به عنوان نامزد نهایی هریس معرفی شود، کیتی هابس فرماندار آریزونا باید تا پیش از انتخابات سال 2026، فرد دیگری را به عنوان سناتور موقت این ایالت معرفی کند.  دوره خدمت سناتور کلی پس از انتخابات سال 2028، به پایان می رسد.

پس از کناره گیری جو بایدن از ادامه رقابت های انتخاباتی و تایید کامالا هریس از سوی بایدن به عنوان نامزد دموکرات ها، و نیز حمایت گسترده سایر دموکرات ها از نامزدی هریس، نام چند دموکرات برجسته به عنوان نامزد معاونت هریس مطرح شده است.

با کناره گیری دو نامزد برجسته برای معاونت کامالا هریس در رقابت های انتخاباتی و کوچکتر شدن این گردونه ، رقابت بین سایر نامزدها، تنگ تر شده است.

براساس این گزارش، «روی کوپر» فرماندار کارولینای شمالی و «گرتچن ویتمر» فرماندار میشیگان، از لیست نامزدهای معاونت هریس برای رقابت های انتخاباتی کناره گیری کردند.

در همین حال دو منبع آگاه خبر دادند که کامالا هریس تماس هایی را با برخی نامزدهای معاونت خود از جمله جاش شاپیرو فرماندار پنسیلوانیا برقرار کرده است.

از دیگر افراد مطرح در این لیست می توان به اندی بشر فرماندار کنتاکی، سناتور مارک کلی از ایالت آریزونا، تیم والز فرماندار مینه سوتا و پیت بوتیگیگ وزیر حمل و نقل اشاره کرد.

براساس نتایج این نظرسنجی، مارک کلی با 32 درصد بالاترین شانس کسب معاونت هریس را دارد و پس از او، جاش شاپیرو با 27 درصد، اندی بشر با 20 درصد و سناتور پریتزکر از ایالت ایلینوی با 14 درصد و تیم والز با 11 درصد در رده های بعدی قرار دارند. پیت بوتیگیگ در این نظرسنجی قرار نداشت اما میزان حمایت از وی به عنوان نامزد هریس در نظرسنجی قبلی 37 درصد بوده است.

هریس باید برای تضمین نامزدی‌اش در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که از 19 تا 22 آگوست در شیکاگو برگزار می شود، حمایت دست‌کم 1969 دلگیت از مجموع 3936 دلگیت را به‌دست آورد.

در همین حال کمیته ملی دموکرات ها اعلام کرد دلگیت های (وکلای انتخاباتی) کنوانسیون ملی دموکرات ها از یکم تا پنجم اوت (11 تا 15 مرداد) رای گیری مجازی را برای انتخاب رسمی کامالا هریس به عنوان نامزد دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری 2024، برگزار می کنند.

جیمی هریسون رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا اعلام کرد که این حزب تا تاریخ 7 آگوست (17 مرداد) نامزد نهایی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی خواهد کرد و متعهد به یک فرآیند نامزدی آزاد و منصفانه است.

این در حالی است که نتایج تازه ترین نظرسنجی های رویترز/ایپسوس نشان می دهد کامالا هریس با یک درصد اختلاف از دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی پیشی گرفته است.

براساس این نظرسنجی ، کامالا هریس نامزد احتمالی دموکرات ها از حمایت 43 درصد رای دهندگان برخوردار است در حالی که دونالد ترامپ 42 درصد حمایت ها را به خود اختصاص داده است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 5 نوامبر 2024 (15 آبان) برگزار می شود.

انتهای پیام/