تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3735018
شناسه : 3735018
تاریخ :
فیلم تصادف موتورسیکلت‌ها برای فرهنگسازی منتشر می‌شود اقتصاد ایران: اصفهان - معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: بخشی از فیلم تصادفات موتورسیکلت‌سواران که قابل انتشار است به منظور فرهنگ‌سازی از دوربین‌های ترافیکی ضبط و در فضای مجازی منتشر شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حق‌شناس ظهر چهارشنبه در نشست خبری امروز چهارشنبه پویش «تجربه‌ای به قیمت زندگی» برای ارتقای فرهنگ موتورسواری در اصفهان با بیان اینکه حدود ۷۰ درصد موتورسیکلت‌سواران شهری گواهینامه ندارند، اظهار کرد: چالش موتورسیکلت‌سواران صرفاً نداشتن گواهینامه نبوده و به‌طور مثال نمونه زیادی وجود دارد که تجهیزات ناکافی است یا به علت خرید و فروش قولنامه‌ای، مالک و راکب تفاوت دارد.

وی به رفتارهای پرخطر راکبان موتورسیکلت اشاره و اضافه کرد: این رفتارها شامل رانندگی نادرست و مانورهای خیابانی، استفاده نکردن از کلاه ایمنی، تردد در مسیرهای عبور ممنوع مانند پیاده‌روها و مسیرهای ویژه و یکطرفه، انجام حرکات نمایشی و عدم توجه به چراغ راهنمایی و عدم رعایت سرعت مجاز می‌شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه از سال گذشته در شورای ترافیک کلانشهر اصفهان اقدامات موردنیاز برای کاهش اثرات اجتماعی تخلفات رانندگی موردتوجه قرار گرفت، خاطرنشان کرد: برای اولین بار این اجماع با کمک همگان انجام شد و شهرداری اصفهان نیز وظیفه ایجاد زیرساخت‌های لازم را انجام داد تا پویش «تجربه‌ای به قیمت زندگی» از مردادماه آغاز شود؛ این پویش تا مهرماه مرتب به روز رسانی می‌شود تا مردم متوجه مخاطرات آن شوند.

وی ادامه داد: فرهنگسازی تخلفات موتورسیکلت‌سواران از قبیل سرعت و عبور از چراغ قرمز به‌صورت اکران گالری‌های شهری یا انتشار فضای مجازی انجام شده است.

حق‌شناس افزود: بخشی از فیلم تصادفات موتورسیکلت‌سواران که قابل انتشار است به منظور فرهنگ‌سازی از دوربین‌های ترافیکی ضبط و در فضای مجازی منتشر شد.