تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3734995
شناسه : 3734995
تاریخ :
تسلا حدود ۲ میلیون خودرو را به دلیل نقص فنی فراخواند اقتصاد ایران: شرکت آمریکایی تسلا اعلام کرد که بیش از ۱.۸ میلیون دستگاه خودروی برقی خود را به دلیل نقص فنی در کاپوت که می‌تواند خطر تصادف را افزایش دهد، فراخوان می‌کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از نشنال نیوز، شرکت آمریکایی تسلا اعلام کرد که بیش از 1.8 میلیون دستگاه خودروی برقی خود را به دلیل نقص فنی در کاپوت که می‌تواند خطر تصادف را افزایش دهد، فراخوان می‌کند.

این شرکت مستقر در تگزاس روز سه‌شنبه اعلام کرد که خودروهایی که فراخوان شده‌اند شامل برخی از مدل‌ها از جمله مدل 3، مدل S و مدل X  که در سال‌های 2021 تا 2024 تولید شده‌اند و همچنین مدل  Y که در سال‌های 2020 تا 2024 تولید شده‌اند، می‌شود.

پس از انتشار اخبار مربوط به فراخوان، سهام تسلا 2.10 درصد کاهش یافت و در معاملات روز سه‌شنبه به 227.23 دلار در هر سهم رسید.

سهام این شرکت سازنده خودروهای برقی که متعلق به ایلان ماسک، تاجر معروف آمریکایی است، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از 8.5 درصد سقوط کرده است.

بر اساس این گزارش، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه ایالات متحده که بخشی از وزارت حمل و نقل این کشور است، در یک پرونده نظارتی اعلام کرد که نرم افزار این خودروها ممکن است نتواند کاپوت باز شده را تشخیص دهد، که به طور بالقوه خطر تصادف را افزایش می‌دهد.

این اداره گفت: مجموعه قفل کاپوت ممکن است پس از باز شدن کاپوت نتواند وضعیت باز شدن کاپوت را تشخیص دهد ... کاپوت بدون قفل می تواند کاملاً باز شود، دید راننده را مسدود کرده و خطر تصادف را افزایش دهد.

این شرکت اضافه کرد که تسلا یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری رایگان را منتشر کرده است و انتظار می‌رود نامه‌های اطلاع رسانی در این باره برای مالکان در 22 سپتامبر پست شود.

تسلا گفت که در ماه مارس شروع به بررسی شکایات کاربران در مورد حوادث غیرمنتظره باز شدن کاپوت در خودروهای مدل 3 و مدل Y در چین کرده است.

این شرکت در ماه ژوئن مطالعات مهندسی را برای بازرسی قفل کاپوت خودروهای خود در سایر مناطق از جمله ایالات متحده و اروپا آغاز کرد و تصمیم گرفت در این ماه فراخوان صادر کند.

تسلا سه مورد از این مشکل را در ایالات متحده گزارش کرد اما تأیید کرد که هیچ تصادف یا جراحتی در ارتباط با این فراخوان وجود نداشته است.

انتهای پیام/