تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3734988
شناسه : 3734988
تاریخ :
تیم المپیاد اقتصاد و مدیریت دانش‌آموزی مدال‌آور شد اقتصاد ایران: دانش‌آموزان ایرانی برای نخستین‌بار در المپیاد جهانی اقتصاد، مدال آوردند و افتخارآفرین شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

تیم المپیاد اقتصاد و مدیریت دانش‌آموزی ایران با کسب یک مدال نقره و یک مدال برنز توسط صهبا انصاری و ابوالفضل مدیرروستا توانست برای نخستین‌بار در این المپیاد جهانی، موفق به کسب دو مدال شود.

سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان در نشستی خبری گفت: «باشگاه چهار سال است که المپیاد اقتصاد را در سطح کشور برگزار می‌کند، اما در المپیاد جهانی شرکت نکرده بود، المپیاد جهانی اقتصاد رویداد خیلی مهمی است و به‌صورت غیررسمی در این المپیاد شرکت می‌کردیم و رتبه‌های خوبی هم نداشتیم. سال گذشته از بین ۴۷ کشور رتبه ۴۶ را داشتیم.»

برای اولین بار اعزام زیر نظر باشگاه انجام شد، از ۵۲ کشور رتبه ۲۷ را کسب کرد و دو مدال برنز و نقره جهانی به دست آورد. دانش‌آموز خانم صهبا انصاری اهل تهران اولین ایرانی است که توانسته است مدال نقره المپیاد جهانی اقتصاد را کسب کند. او با این کار واقعا سطحی را برای دانش‌آموزان ایرانی شکست.
- سیدرضا حسینی، رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان

صهبا انصاری نیز در ادامه این نشست توضیح داد: «پنج نفر به این مسابقات اعزام شدیم. آقای ابوالفضل مدیرروستا مدال برنز و من نیز مدال نقره را کسب کرد‌یم. خوشحالم که توانستیم در این المپیاد خوب ظاهر شویم و نتایج خوب فردی و تیمی را کسب کنیم. امتحانات نهایی چالش‌هایی را برای دانش‌آموزان المپیادی ایجاد می‌کند و باعث افت و کاهش تعداد دانش‌آموزان در المپیادها می‌شود. شادابی و انگیزه‌ی لازم را ندارند و مدام نگران نمرات آزمون‌ها هستند.»

حسینی ادامه داد: «المپیادها در سال‌های اخیر رشد خیلی خوبی داشته است. با اعتماد به بچه‌های المپیادی در این ۲ سال و نیم توانستیم ۴۲ مدال طلای جهانی کسب کنیم. در حالی که در سال‌های قبل ۲۶ مدال طلا داشتیم. در المپیاد ستاره‌شناسی در روسیه شش دانش‌آموز را اعزام کردیم که همه آن‌ها مدال طلا گرفتند.»

به گزارش برنا، بر اساس توضیح رئیس باشگاه دانش‌پژوهان در سال جاری ثبت نام در المپیاد‌ها ۳۶ هزار نفر ریزش داشته است و امتحانات نهایی شرکت در المپیادها را پرچالش کرده است. اما قرار است دانش‌آموزان برای اولین بار در المپیاد جهانی هوش مصنوعی شرکت کنند و المپیاد نجوم و کامپیوتر هم در پیش است.

المپیادهای جهانی اواسط شهریورماه به پایان می‌رسد.