تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3734980
شناسه : 3734980
تاریخ :
حمایت مدعیان حقوق بشر از جنایت‌های اسرائیل تأسف‌آور است اقتصاد ایران: رئیس جمهور با برشمردن اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی، حمایت مدعیان حقوق بشر از این اقدامات را تاسف‌آور دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز چهارشنبه در دیدار «ژورالدو الکمین» معاون رئیس جمهور برزیل، که در صدر هیئتی به منظور شرکت در مراسم تحلیف چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران به تهران سفر کرده است، تاریخچه و قدمت 120 ساله روابط ایران و برزیل را پشتوانه مستحکمی برای توسعه و گسترش مناسبات همه جانبه میان دو کشور توصیف کرد.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای تقویت و تعمیق روابط با برزیل بویژه در بخش تجاری، اقتصادی، کشاورزی و بهداشت و درمان ارزش و اهمیت فراوانی قائل است، از فعالان اقتصادی برزیل برای حضور در ایران و آشنایی بیشتر با دستاوردها و محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در بخش‌های مختلف دعوت کرد.

پزشکیان در بخش دیگری از سخنان خود اقدام جنایتکارانه ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را نشان‌دهنده خوی وحشی‌گری رژیم صهیونیستی و عدم پایبندی آنها به قوانین و معاهدات بین‌المللی عنوان کرد و افزود: رژیم جنایتکار صهیونیستی در غزه زنان و کودکان را به خاک و خون می‌کشد و مدارس و بیمارستان‌ها راه بمباران می‌کند اما تأسف‌آور آن است که مدعیان حقوق بشر از این رژیم حمایت می‌کنند.

«ژورالدو الکمین» معاون رئیس جمهور برزیل نیز در این دیدار ضمن تبریک مجدد انتخاب دکتر پزشکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، با تاکید بر علاقه‌مندی کشورش برای تقویت و گسترش روابط با ایران افزود: ما سال 120 سالگی روابط دو کشور را جشن گرفتیم و امیدواریم در دوره پیش رو و در دوران ریاست جمهوری جنابعالی نیز شاهد گسترش هر چه بیشتر تعاملات و روابط باشیم.

معاون رئیس جمهور برزیل همچنین با تاکید بر آمادگی کشورش برای تعمیم همکاری‌های دوجانبه ایران و برزیل از بخش تجاری و کشاورزی به بخشهای مختلف بهداشت و درمان، دارویی، انرژی ، پتروشیمی و معادن، دعوت نامه رسمی لولا داسیلوا رییس جمهور برزیل برای حضور دکتر پزشکیان در اجلاس سال آینده بریکس در این کشور را به رییس جمهور تقدیم کرد.

ژورالدو الکمین همچنین ضمن محکومیت اقدام جنایتکارانه ترور اسماعیل هنیه و نیز کشتار زنان و کودکان فلسطینی در نوار غزه بر همبستگی دولت و ملت برزیل با مردم فلسطین تاکید کرد.

انتهای پیام/