تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734963
شناسه : 3734963
تاریخ :
رویکرد محوری فنی و حرفه ای مرکزی تحقق عدالت آموزشی است اقتصاد ایران: اراک -مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی گفت: رویکرد محوری فنی و حرفه ای تحقق عدالت آموزشی بوده به گونه ای که برای عشایر زرندیه و کمیجان نیز دوره‌های مهارتی برگزار شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا رستمی ظهر چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته ملی مهارت، اظهار کرد: مراکز فنی جوار کارگاهی در کنار واحدهای صنعتی برای ارتقای مهارت ویژه شاغلان در واحدهای صنعتی استان مرکزی ایجاد شده است.

‌وی گفت: ۱۳۲ مجوز مراکز جوار کارگاهی در دولت سیزدهم در این استان صادر شده که ۳۰۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تصریح کرد: دانشجویان ۱۶ دانشگاه استان مرکزی طی تفاهم‌نامه‌هایی که با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان منعقد شده است که می‌توانند در حین تحصیل از آموزش‌های مهارتی این اداره کل هم بهره‌مند شوند.

رستمی با اشاره به اینکه ۱۰۸۰۵ نفر با ۹۶ درصد تعهد، در هفت بخش در سال جاری موفق به کسب مهارت شدند، افزود: در سه ماهه نخست امسال ۶۱۸ نفر در قرارگاه مهارت‌آموزی برای یگان ویژه، شهرستان خنداب و سپاه روح‌الله مهارت حرفه‌ای کسب کردند.

وی، تسهیلات دولت سیزدهم به اداره فنی و حرفه‌ای استان مرکزی را ۱,۲۸۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: چهار هزار کارآموز سال گذشته در ۸۳۴ واحد صنفی، مهارت کسب کردند و میزان اشتغال ۸۵ درصد بوده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان مرکزی شمار آموزش‌های فنی حرفه‌ای آزاد در استان مرکزی را ۴۷۵ مرکز اعلام کرد و گفت: رویکرد محوری فنی و حرفه‌ای تحقق عدالت آموزش بوده به گونه‌ای که برای عشایر زرندیه و کمیجان نیز دوره‌های مهارتی برگزار شده است.

۶۸۷ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله نیز در این نشست گفت: طرح سرباز ماهر از طرح‌های مشترک آموزش فنی و حرفه‌ای استان با نیروهای مسلح است که در دستور کار قرار دارد.

سردار محمدرضا عسگری تشکیل خانواده، اشتغال و کاهش آسیب اجتماعی از آثار برگزاری قرارگاه مهارتی عنوان کرد و گفت: مجموع سهمیه قرارگاه مهارتی سپاه روح الله استان ۱۸۶۲ نفر بود که در چهار ماه اول سال تا کنون ۶۸۷ نفر در دوره‌های آموزشی شرکت کردند.