تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3734960
شناسه : 3734960
تاریخ :
دشمن با این کار مرتکب حماقت بزرگی شد اقتصاد ایران: نماینده جنبش حماس در کشورمان گفت: دشمن با این کار مرتکب حماقت بزرگی شد و جنگ و دعوا با کل محور مقاومت و انسانیت را آغاز کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خالد القدومی، نماینده جنبش حماس در کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت اسماعیل هنیه گفت: خسارت بزرگ است اما یک حسن خاتمه برای ایشان است. خداوند متعال برای این رجل صالح حسن خاتم را انتخاب کرد و شهادت نصیبش کرد، لذا ما معتقدیم آقای اسماعیل هنیه و همراه عزیز ایشان رجال الله بودند.

وی افزود: نکته دیگر، دشمن با این کار مرتکب حماقت بزرگی شد و جنگ و دعوا با کل محور مقاومت و انسانیت را آغاز کرد. چون آقای اسماعیل هنیه نمایندگی از انسانیت داشتند و یک شخصیت چند بعدی انسانی، سیاسی، دیپلماسی، اجتماعی و فرهنگی داشتند.

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: چهره قبیح دشمن ما در کل مشخص است، یک‌جا می‌گویند که دنبال مذاکره هستند و در جای دیگر ترور می‌کنند و از قوانین عبور می‌کند و به هیچ مرجعیت بین المللی از جمله سازمان ملل، حقوق بشر و قوانین بین‌المللی احترام نمی‌گذارند ولی ما امید داریم که ان‌شاءالله خود این خون مبارک شهدا امید است و راه پیروزی را آغاز کرده است و این رژیم کودک‌کش صهیونیستی را نابود می‌کند.

القدومی در ادامه تصریح کرد: شهدا یک مدرسه فکری هستند، بعد از پیامبر اکرم (ص) ادعا کردند که اسلام تمام می‌شود، اما بعد از آن چقدر فتوحات انجام شده است و چقدر اسلام پیروز شده است. به دلیل میراث مبارک اولیا و شهدا راه پیروزی بهتر و زودتر محقق می‌شود.

وی افزود: به نظر من از لحاظ فنی حماس یک جنبش ساختاردار است. یعنی مجلس شورا و انتخابات داریم و این راه را بعد از شهادت احمد یاسین و عبدالعزیز رنتیسی دنبال کردیم. جوانان راه ایشان و شهدا را ادامه خواهند داد. لذا به نظر من مردم یقینشان نسبت به برنامه مقاومت بیشتر و عمیق‌تر می‌شود و حملات به دشمن بیشتر می‌شود و پیروزی نزدیک‌تر می‌شود.

القدومی در پاسخ به سوالی در خصوص سرنوشت ریاست دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: مجلس شورا جانشین آقای هنیه را تعیین می‌کند. ما مجلس شورا داریم که نمایندگی کل جنبش در جغرافیای سه گانه داخلی در کرانه باختری و نوار غزه و همچنین در خارج است؛ لذا اصلاً خلالی وجود ندارد.