تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734906
شناسه : 3734906
تاریخ :
مشکل جدی قطعی برق در واحدهای تولیدی و صنعتی لرستان اقتصاد ایران: خرم‌آباد - استاندار لرستان بر لزوم پیگیری مشکل جدی قطعی برق در واحدهای تولیدی و صنعتی این استان تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت ظهر امروز چهارشنبه در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با اشاره به وجود مشکل جدی برق و ناترازی انرژی، اظهار داشت: از طرفی عدم اجرای قانون و اختیارات استانی بسیار مهم است؛ بنابراین باید به‌عنوان مدیران استانی نسبت به سبک مدیریت برق معترض باشیم چرا که به شرایط استان واقفیم.

وی ادامه داد: برای قطع شبکه گاز و برق اختیار نداریم و قطعی‌ها با تصمیمات کشوری است؛ ازاین‌رو باید طی مکاتباتی اجحاف در حق صنعتگران و درد دل آنها به مسئولان ملی اعلام شود.

استاندار لرستان، اظهار کرد: گزارش جامعی توسط شرکت برق، سازمان صنعت، معدن و تجارت با هماهنگی معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار تدوین و در آن خسارات مالی، کاهش اشتغال، سطح اختیارات پایین و نبود قدرت برنامه‌ریزی اشاره و وضعیت استان با آمار و ارقام شرح داده شود.

شفقت با اشاره به تراز مثبت تولید برق در صنعت استان، گفت: استان‌هایی که تراز تولید و مصرف برق در واحدهای صنعتی آنها مثبت است باید از قطعی‌ها استثنا شوند تا خسارت وارده به فعالان اقتصادی و صنعتگران کاهش یابد.

وی تصریح کرد: مقدمات برگزاری نشست سرمایه‌گذاری استان نیاز برای سه‌ماهه سوم امسال در خرم‌آباد یا تهران باهدف معرفی ظرفیت‌ها به بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران لر تبار فراهم شده است.