تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3734881
شناسه : 3734881
تاریخ :
طالبان: پیامد ترور هنیه به عهده رژیم صهیونیستی و حامیانش است اقتصاد ایران: سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه‌ای تصریح کرد: پیامد ترور و شهادت رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) به عهده رژیم صهیونیستی و حامیانش است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه‌ای رژیم صهیونیستی را مسئول ترور و شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش اسلامی فلسطین (حماس) خواند و تأکید کرد: تداوم جنایات رژیم صهیونیستی بی‌شک منطقه و کشورهای آن را بی‌ثبات‌ خواهد کرد و تقصیر هرگونه عواقب ناخوشایند و نتایج ناگوار بر عهده صهیونیست‌های متجاوز و حامیان آنها خواهد بود.

بیانیه افزود: شهادت بزرگترین کامیابی برای یک مسلمان و مجاهد است، اسماعیل هنیه پیروز شد و درس مقاومت، ایثار، صبر، بردباری، مجاهدت و فداکاری را در این راه به یادگار گذاشت.

طالبان در ادامه تصریح کرد: افغانستان دفاع جنبش اسلامی حماس در سرزمین مقدس فلسطین را یک وجیبه اسلامی و انسانی می‌داند و جنایات، بمباران و نسل‌کشی مسلمانان فلسطین توسط رژیم متجاوز صهیونیستی را به شدت محکوم می‌کند.

بیانیه همچنین تأکید کرد: شهادت این مجاهد بزرگ ضایعه بزرگی برای امت اسلامی و کاروان جهادی است.

هیئت حاکمه افغانستان از کشورهای تأثیرگذار به‌ویژه جهان اسلام و جهان عرب درخواست کرد تا تمام تلاش خود را برای توقف تهاجم و جنایات صهیونیست‌ها در منطقه به کار گیرند.

انتهای پیام/.