تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3734830
شناسه : 3734830
تاریخ :
ترور هنیه عبور از یک خط قرمز بود/ ایران خویشتن‌داری نشان نمی‌دهد اقتصاد ایران: افسر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سی‌آی‌ای) می‌گوید که تهران در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، هیچ خویشتن‌داری نشان نخواهد داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، لری جانسون، مامور اسبق سی‌آی‌ای و مقام پیشین وزارت خارجه آمریکا با اشاره به اینکه ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران به وضوح با حمایت و اطلاع قبلی آمریکا و انگلیس انجام شده است، اعلام کرد که تهران در واکنش به این حمله، خویشتن‌داری نشان نخواهد داد.

وی در گفت‌وگو با اسپوتنیک در توضیح اطلاع قبلی آمریکا از این ترور، گفت: این حرف را می‌زنم چون گزارش‌هایی مبنی بر حرکت ناوهای جنگی آمریکا و انگلیس به سمت مدیترانه در حال انتشار است. بنابراین شرایط در منطقه حالا بیش از پیش و حتی از اتفاقات بعد از حمله (اسرائیل) به کنسولگری ایران در دمشق، پرتنش‌تر خواهد شد.

وی اضافه کرد: ایران در واکنش به آن حمله پیامی بسیار روشن به اسرائیل داد مبنی بر اینکه در آینده، هر اقدام تحریک‌آمیزی از این دست، با قوه قهریه پاسخ داده خواهد شد و حالا هم حزب‌الله و هم ایران برای واکنش تحریک شده‌اند و اسرائیل تصور می‌کند که قادر به مقاومت برابر ضربات احتمالی است.

وی ادامه داد: شرایط به شدت خطرناک است. حمله به هنیه به قدری آشکار بود که در واقع شاید بتوان آن را عبور از یک خط قرمز دانست. شرایط به شدت نگران‌کننده است زیرا اینها مشخصات شرایطی است که مستعد خارج شدن از کنترل را دارد. بنابراین باید منتظر بمانیم و نظاره‌گر باشیم.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز صبح در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.»

تل‌آویو هنوز به طور رسمی مسئولیت این ترور را نپذیرفته و یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اسرائیل مسئولیت ترور هنیه را نمی‌پذیرد. این در حالی است که تارنمای شبکه العربیه، در خبری اعلام کرد که «دفتر رسانه‌ای رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش با انتشار پیامی در شبکه‌های اجتماعی و انتشار تصویر اسماعیل هنیه نوشت که "از شر او خلاص شدیم".»

با این حال، دفتر رسانه‌ای رژیم صهیونیستی اما این پیام را دقایقی پس از انتشار حذف کرد!