تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734716
شناسه : 3734716
تاریخ :
صدور سند تک برگی برای ۹ هزار هکتار از اراضی منطقه آزاد اینچه برون اقتصاد ایران: گرگان- استاندار گلستان گفت: در اقدامی پیچیده برای ۹ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد اینچه برون سند تک برگ اخذ شد که مشکلات آتی برای سرمایه گذاری را به حداقل می رساند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد زنگانه ظهر چهارشنبه در دیدار با آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در استان و با حضور حاج کمال آخوند غراوی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان پیرامون منطقه آزاد اینچه برون گلستان اظهار کرد: مصوبه منطقه آزاد اینچه برون در خرداد سال ۱۴۰۰ اخذ شد و با دستور ویژه شهید جمهور در سفر اول اقدامات لازم برای پروژه آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰ منطقه جدید علاوه بر ۸ منطقه آزاد قبلی در کشور در حال اجرا هستند، افزود: اقدامات گلستان الگویی برای دیگر مناطق آزاد شد.

استاندار گلستان گفت: بیش از ۱۲ هزار و ۵۷۷ هکتار نقشه منطقه بدون معارض ممهور به مهر هیأت دولت شد که در آینده منطقه آزاد بسیار مؤثر است و این در حالی است که محدوده بسیاری از مناطق آزاد هنوز با مشکل مواجهه هستند.

وی با اشاره به اینکه شناسه ملی منطقه آزاد اخذ شد، افزود: اکنون ثبت علامت تجاری هم صورت گرفت.

زنگانه اظهار کرد: در اقدامی پیچیده برای ۹ هزار هکتار اراضی منطقه آزاد اینچه برون سند تک برگ اخذ شد که مشکلات آتی برای سرمایه گذاری را به حداقل می‌رساند

وی ادامه داد: تلاش داریم فرودگاه بین المللی گرگان و جزیره آشوراده را به منطقه آزاد اینچه برون الحاق کنیم که آثار و برکات زیادی برای استان به همراه خواهد داشت.

استاندار گلستان با بیان اینکه موضوع سهمیه کالای تجاری منطقه آزاد اینچه برون را رفع کردیم، گفت: رقم سهم منطقه آزاد ما در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۸ میلیارد تومان بوده و امسال در فاز نخست ۵۰ میلیارد تومان بوده که البته ظرفیت تا هزار میلیارد تومان هم وجود دارد.