تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3734680
شناسه : 3734680
تاریخ :
ویژگی‌های هوش مصنوعی اپل برای توسعه دهندگان ارائه شد اقتصاد ایران: در هفته جاری اپل نسخه بتاiOA18.1 را همراه برخی از آپدیت های اپل اینتلیجنس در اپ های فون، نوتس،  فتوز، میل، رایتینگ و سیری ارائه کرد که توجهات زیادی را به خود جلب کرده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تک رادار، به نظر می رسد هوش مصنوعی اپل همه توجهات را به خود جلب کند.

حتی در این مرحله اولیه کاملا واضح است که هوش مصنوعی اپل می تواند شیوه استفاده بهینه از آیفون را متحول کند اما باید توجه داشت این نسخه بتا برای همه قابل دسترسی نیست. نام این آپدیت نیز نشان دهنده آن است که فقط برای توسعه دهندگان نرم افزار و جهت آشنایی آنها با نسخه آپدیت شده پلتفرم و قابلیت های هوش مصنوعی جدید اپل ارائه شده است. این قابلیت برای مصرف کنندگان نیست و البته تکمیل نیز نشده است.

در این نسخه بتا قابلیت‌هایی مثل ادغام ChatGPT در آیفون و امکان استفاده از سیری برای کلید زدن اقدامات در اپلیکیشن‌های شخص ثالث در بتاهای آینده در اختیار توسعه دهندگان قرار می‌گیرد.

توسعه دهندگان می‌توانند از طریق دکمه جدید Apple Intelligence و سیری در تنظیمات دستگاه به این قابلیت‌ها دسترسی یابند. همچنین اپل اعلام کرده پذیرش یکباره تعداد زیادی از کاربران بار بیش از حدی را بر سرور اعمال می‌کند، لیست انتظاری را برای توسعه دهندگان در نظر گرفته است. همانطور که قبلا اعلام شد، ویژگی هایی مذکور فقط روی آیفون 15 و آیفون 15 پرومکس قابل استفاده است.

آپدیت جذاب سیری

آپدیت سیری از بقیه به روزرسانی ها جذاب تر است. سیری ظاهر و انیمیشن تازه‌ای دارد اما جذاب‌ترین بخش آن تغییر لحن سخن گفتن سیری بع شمل محاوره‌ای است وبه نسبت گذشته کمتر رباتیک به نظر می رسد. همچنین کاربر می تواند بین صحبت‌های سیری به بحث خود ادامه داده و از او سوال جدیدی بپرسید که حس واقعی‌تر از مکالمه را القا می‌کند.با این وجود سیری همچنان در پاسخ به سوالاتی با جزئیات بالا به مشکل می‌خورد و همچنان از اجرای یک سری دستورهای ساده ناتوان است.

قابلیت های نگارشی جدید با هوش مصنوعی اپل

ابزارهای نگارشی(Writing Tools) شامل چندین ویژگی اپل اینتلیجنس برای کمک به نوشتن است. این قابلیت چیزی شبیه به Chat Assist در گلگسی اس ۲۴ اولترا است. اما هوش مصنوعی اپل گزینه‌هایی مثل لحن دوستانه، حرفه‌ای و غیره در اختیار کاربرقرار می دهد.

با انتخاب هر گزینه، اپل متن انتخاب شده را براساس لحن انتخابی شما بازنویسی می‌کند. شما همچنین می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید تا چکیده‌، لیست، جدول یا نکات کلیدی از ایمیل یا یک صفحه وب در اختیار شما بگذارد.

هوش مصنوعی در میل

نخستین موردی که در این زمینه جلب توجه می کند، پیام‌های اولویت‌داری که در بالای این باکس نمایش داده می‌شود، است.هوش مصنوعی اپل با انتخاب هر ایمیل، گزینه‌ای برای خلاصه‌سازی در اختیار شما می‌گذارد و متن پیام دریافتی را به شکل فشرده برای کاربر بیان می کند.

همچنین کاربر در اپ Notes، می تواند فایل صوتی را ضبط و به متن تبدیل کنید وهوش مصنوعی خلاصه ای در اختیار وی قرار می دهد. این قابلیت برای ضبط، نگارش و خلاصه‌سازی ارائه‌های طولانی و حتی کلاس درس کاربرد دارد.

در اپلیکیشن فتوز، گزینه‌ای در اختیار کاربر قرار می‌گیرد که براساس تصاویر ثبت شده در آیفون یک ویدیو از خاطرات ایجاد می کند . کاربر می‌تواند توصیفی از آنچه می‌خواهد در اختیار اپل اینتلیجنس بگذارید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

علاوه بر آنچه گفته شد اپل از دو مدل متفاوت برای رایانش داخلی و ابری استفاده می‌کند. مدل داخلی که با سخت افزار دستگاه اجرا می‌شود AFM-on-device نام دارد و شامل ۳ میلیارد پارامتر است.با این وجود اپل می‌گوید این مدل را برای بازدهی بهتر و پاسخ سریع در داخل دستگاه بهینه‌سازی کرده است.

اما برای کارهای پیچیده‌تری که از طریق ابر پردازش می‌شوند، اپل از یک مدل بزرگ مستقر در سرور به نام AFM-server استفاده می‌کند. با اینکه اندازه و تعداد پارامترهای این مدل فاش نشده است، اما این مدل به گونه‌ای طراحی شده که با استفاده از زیرساخت ابری اپل و سیستمی به نام Private Cloude Compute فعالیت کند تا از داده‌های کاربران محافظت شود.

این شرکت همچنین بر توسعه مسئولانه هوش مصنوعی و محافظت از حریم خصوصی در این مسیر تاکید کرده است. با اینکه تا عرضه نهایی Apple Intelligence در ماه اکتبر زمان زیادی باقی مانده است اما موفقیت این استراتژی بیش از آنکه به توانمندی‌های فنی آن بستگی داشته باشد، به مهارت اپل و ادغام کارآمد آنها در اکوسیستم این شرکت بستگی دارد.