تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734676
شناسه : 3734676
تاریخ :
انجام آزمایش‌های کیفی برای جلوگیری ازتضییع حقوق کشاوزان انجام شود اقتصاد ایران: سنندج_بازرس کل کردستان گفت: انجام آزمایش‌های کیفی و تعیین افت گندم باید به دقت و سرعت انجام شود تا از تضییع حقوق دولت و کشاورزان جلوگیری شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، عیسی هواسی ظهر چهارشنبه در بازدید از مراکز خرید تضمینی گندم که در راستای دستورات ریاست عالی سازمان در زمینه نظارت بر فرایند خرید تضمینمی گندم و پیگیری پرداخت به موقع طلب گندمکاران از مراکز خرید گندم تضمینی انجام شد، اظهار کرد: انجام آزمایش‌های کیفی و تعیین افت گندم باید به دقت و سرعت انجام شود تا از تضییع حقوق دولت و کشاورزان جلوگیری شود.

وی افزود: حمل گندم‌های دارای مجوز باید با اولویت گندم‌های واقع در انبارهای روباز صورت پذیرد تا از افزایش افت در آنها جلوگیری شود.

وی با اشاره به افزایش میزان نزولات جوی عنوان کرد: به فضل خدا تولید گندم در سال جاری بیشتر از سال‌های قبل بوده که این امر یک فرصت برای امنیت بیشتر غذایی است و به همین دلیل باید تمام اقدام‌های مدیریتی به گونه‌ای باشد تا از برداشت پر بازده و حداکثری گندم استفاده کرد و باید از تجهیزات برداشت به گونه‌ای استفاده نمود تا بازدهی بیشتری وجود داشته باشد.

بازرس کل کردستان در خصوص پرداخت مطالبات گندمکاران افزود: بنابر گزارش مدیران مرتبط طلب گندمکاران پرداخت خواهد شد و کلیه دستگاه‌های اجرایی و از جمله سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز پیگیر تأمین اعتبار و تخصیص منابع مورد نیاز هستند و کشاورزان امیدوار باشند که به زودی به مطالبات خود خواهند رسید.

انجام آزمایش‌های کیفی برای جلوگیری ازتضییع حقوق کشاوزان انجام شود

هواسی اضافه کرد: بر اساس دستور ریاست عالی سازمان بازرسی کل کشور، این نهاد نظارتی مکلف به پیگیری پرداخت مطالبات گندمکاران بوده و معاون تولیدی سازمان در حال پیگیری در این زمینه است.

بازرس کل در خصوص وظایف نظارتی این مرجع نظارتی عنوان کرد: به منظور بررسی دقیق زنجیره تولید گندم تا تبدیل آن به آرد و نان پرونده موردی تشکیل شده و هیأت بازرسی به شکل کارشناسی بازدیدهای میدانی و بررسی‌های فنی، مالی و… را انجام و گزارش نهایی برای مراجع ذیصلاح ارسال خواهد کرد.

در این بازدید که با حضور اعضا شورای تأمین شهرستان دهگلان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی متولی و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان انجام شد وضعیت خرید، آزمایش‌های فنی، نگهداری و انبارش گندم مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گرفت.