تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734647
شناسه : 3734647
تاریخ :
آزمون صحت عملکرد باسکول ۶۶ مرکز خرید گندم در کردستان انجام شد اقتصاد ایران: سنندج_رییس اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد کردستان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۶ مرکز خرید گندم در استان کردستان تحت آزمون صحت عملکرد باسکول قرار گرفته‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شیخ احمدی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌های استان از اجرای طرح آزمون صحت عملکرد باسکول‌های مراکز خرید گندم در استان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۶۶ مرکز خرید گندم در سراسر استان تحت این طرح قرار گرفته و صحت عملکرد باسکول‌های آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

شیخ احمدی هدف از اجرای این طرح را حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان عنوان کرد و افزود: باسکول‌ها نقشی کلیدی در فرآیند خرید و فروش گندم ایفا می‌کنند و دقت و صحت عملکرد آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: در این طرح، کارشناسان این اداره‌کل و شرکت‌های بازرسی با حضور در مراکز خرید گندم، با استفاده از تجهیزات تخصصی، صحت عملکرد باسکول‌ها را به طور دقیق مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

رئیس اداره اوزان و مقیاس‌های استاندارد کردستان در ادامه به تشریح جزئیات این طرح پرداخت و اظهار داشت: در این طرح، کارشناسان استاندارد ابتدا باسکول‌ها را از نظر ظاهری و فنی مورد بررسی قرار می‌دهند و سپس با استفاده از وزنه‌های استاندارد، دقت و صحت عملکرد آنها را اندازه‌گیری می‌کنند.