تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734636
شناسه : 3734636
تاریخ :
لزوم استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی برای زندانیان استان بوشهر اقتصاد ایران: بوشهر- رییس کل دادگستری کل استان بوشهر بر لزوم استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی برای زندانیان استان بوشهر تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز، ظهر چهارشنبه در بازدید از قسمت‌های مختلف حوزه قضائی دادگستری شهرستان جم با حضور در شعبات با همکاران قضائی و اداری به صورت چهره به چهره دیدار و گفتگو کرد و از روند فعالیت‌های انجام شده مطلع شد و در این خصوص توصیه‌های لازم را به منظور ارتقای کمی و کیفی عملکرد ارائه کرد.

رئیس کل دادگستری کل استان بوشهر در این دیدار ضمن تشکر از زحمات و تلاش‌های همه نیروهای اداری و قضائی گفت: شرایط کار در دستگاه قضائی سختی و دشواری‌های خود را دارد ولی همکاران دستگاه قضائی با تلاش خالصانه و جهادی در راستای تحقق رسالت دستگاه قضائی گام بر می‌دارند.

مهر انگیز گفت: مردم داری، توجه به مردم و حقوق مردم، حقوق عامه، حقوق بیت المال و رسیدگی‌های عادلانه مورد توجه دستگاه قضائی است.

لزوم استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی برای زندانیان استان بوشهر

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اظهار داشت: شعبات در رسیدگی پرونده‌های قضائی توجه ویژه ای داشته باشند و علاوه بر دقت، رسیدگی‌ها را با سرعت و در وقت‌های مناسب انجام دهند تا موجبات اطاله دادرسی پیش نیاید زیرا یکی از دغدغه‌ها و درخواست‌های مردم جلوگیری از اطاله دادرسی است که باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

مهر انگیز در این بازدید ضمن تاکید به نظم و انضباط اداری به اهمیت نظارت نیز اشاره کرد و گفت: نظارت در همه سطوح نقش مؤثری در حفظ منزلت و ارتقا دادگستری دارد که این امر باید به طور ویژه در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه به بازبینی پرونده‌های زندانی دار اشاره کرد و گفت: قضات و مسئولان قضائی شهرستان علاوه بر قرار دادن این موضوع در دستور کار خود باید به طور مستمر از زندان‌ها سرکشی کرده و پرونده‌های آنها را بررسی کنند و با استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی در رابطه با زندانیان موجب کاهش و کنترل جمعیت کیفری در زندان‌ها شوند.

لزوم استفاده حداکثری از ارفاقات قانونی برای زندانیان استان بوشهر

وی افزود: مسئولان قضائی حتماً سرکشی مستمر از خانواده‌های نیازمند زندانیان را در دستور کار خود قرار دهند و به مسائل و مشکلات آنها توجه کنند و تا جایی که امکان دارد با کمک مسئولان شهرستان و خیرین این خانواده‌ها را یاری کنند.

مهرانگیز در ادامه به استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف اشاره کرد و گفت: با فعال‌تر کردن شورای حل اختلاف و ظرفیت‌های موجود این شورا در خصوص پرونده‌های جرایم قابل گذشت استفاده شود تا شاهد کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری باشیم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر در ادامه با تاکید بر توجه به پیشگیری از وقوع جرم در دستگاه قضا بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم از اولویت‌های دستگاه قضا استان بوشهر است که تحقق این مهم در برقراری امنیت و جلوگیری از بزه‌کاری با اجرای طرح‌های مختلف نقش مهم و تأثیرگذاری دارد.