تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راه و شهرسازی
لینک : econews.ir/5x3734499
شناسه : 3734499
تاریخ :
بارگذاری تصاویر ماهواره‌ای پایتخت در سامانه‌های اطلاعات هوایی اقتصاد ایران: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، تصاویر ماهواره‌ای سال ۱۴۰۲ شهر تهران را در سامانه‌های اطلاعات مکانی و سامانه تصاویر ماهواره‌ای و هوایی شهر تهران بارگذاری کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران اعلام کرد: تصاویر ماهواره‌ای که از سال ۱۴۰۲ از شهر تهران و حرایم آن به وسعت چهار هزار و پانصد کیلومترمربع برداشت شده، با کیفیت‌ترین تصاویر ماهواره‌ای برداشت‌شده شهر تهران تا به امروز به شمار می‌رود که دارای دقت بهتر از ۳۰ سانتی‌متر است.

بر اساس این گزارش از سال ۱۳۴۹ تا به امروز ۲۵ دوره از تصاویر ماهواره‌ای مختلف شامل تصاویر ماهواره‌ای Landsat،Spot ، Corona QuickBird ، IRS ، Ikonos ، GeoEye ، WorldView از شهر تهران تهیه شده است.

بارگذاری تصاویر ماهواره‌ای پایتخت در سامانه‌های اطلاعات هوایی

گفتنی است تصاویر ماهواره‌ای در شهرها کاربردهای مختلفی دارد که از مهم‌ترین آن‌ها تشخیص عوارض، تکمیل و به‌روزرسانی پایگاه اطلاعات تصاویر ماهواره‌ای، تولید و به‌روزرسانی اطلاعات مکانی در شهر تهران و حریم و همچنین کشف تغییرات طی سال‌های متوالی است.

تصاویر ماهواره‌ای برداشت شده شهر تهران، هر ساله به درخواست کاربران مختلف شهرداری تهران و کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر تهران توسط سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات تهیه می‌شود و علاوه بر بارگذاری در سامانه تصاویر ماهواره‌ای و هوایی شهر تهران، در سامانه‌های مختلف بارگذاری شده و از طریق پورتال داخلی در اختیار کاربران زیر مجموعه‌های مختلف شهرداری قرار می‌گیرد.