تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : راهنمای خرید
لینک : econews.ir/5x3734490
شناسه : 3734490
تاریخ :
پاسخ سازمان امور مالیاتی به اعتراض اسنپ: تعهدات خدمات حمل و نقل شهری را بپذیرید اقتصاد ایران: پس از اعتراض اسنپ به ماجرای پرداخت مالیات بر ارزش افزوده، روابط عمومی سازمان امور مالیاتی شرط حذف این مالیات را اعلام کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

سرپرست دفتر روابط عمومی و فرهنگ‌سازی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور به اعتراض اسنپ به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واکنش نشان داد.

داوود خدابنده با بازنشر پست مدیرعامل اسنپ، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اگر اسنپ می‌پذیرد خدمات حمل و نقل شهری ارائه می‌دهد و لوازم آن مانند امنیت مسافران را متعهد می‌شود، طبق قانون از مالیات بر ارزش افزوده معاف خواهد بود. سازمان امور مالیاتی در جلسات متعدد، توضیح فوق و راهنمایی‌های لازم را به شرکت منعکس کرده است.»

او در این پست یکی از بندهای شرایط استفاده از اسنپ ضمیمه کرده است که بر اساس آن کاربران می‌پذیرند که اسنپ خدمات حمل‌و‌نقل شهری نیست بلکه تنها خدمات نرم‌افزاری است که ارتباط بین کاربر سفارش‌دهنده و کاربر راننده را به‌منظور توافق بر انجام حمل مرسوله یا انجام سفر فراهم می‌‌کند.

خدابنده به بخش دیگری از این بند هم اشاره کرده است: «شرکت ضامن صلاحیت، رفتار و اعمال کاربران در مقابل یکدیگر نبوده و هیچ مسئولیت حقوقی و کیفری در این خصوص و اتفاقات حین حمل یا انجام سفر نحواهد داشت.»