تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3734442
شناسه : 3734442
تاریخ :
شورش در انگلیس در پی قتل ۳ نوجوان/ ۴۰ افسر پلیس زخمی شدند اقتصاد ایران: در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز پس از کشته شدن سه نوجوان در انگلیس در حمله با سلاح سرد، حدود ۴۰ نیروی پلیس زخمی شدند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، به‌دنبال کشته شدن سه نوجوان و زخمی شدن چندین تن دیگر در جریان حمله با چاقو به جشنی در ساوت‌پورت انگلیس، خیابان‌های این شهر به صحنه اعتراضات خشونت‌آمیز بدل شد که در آن حدود ۴۰ نیروی پلیس زخمی شدند.

خدمات اورژانس «نورث‌وست» در بیانیه‌ای در ایکس از وقوع حادثه‌ای بزرگ در جریان شورش‌های خیابانی خبر داد و اعلام کرد که ۲۷ افسر پلیس به بیمارستان منتقل شده‌اند و در مجموع ۳۹ پلیس زخمی شده‌اند.

شورش در انگلیس در پی قتل ۳ نوجوان/ ۴۰ افسر پلیس زخمی شدند

پلیس مرزیساید اعلام کرده است که هشت افسر دچار جراحت شدید از جمله شکستگی، پارگی پوست، شکستگی بینی و آسیب مغزی موقت شده‌اند. به گفته پلیس یکی از ماموران امنیتی نیز در صحنه حادثه بیهوش شد.

شورش در انگلیس در پی قتل ۳ نوجوان/ ۴۰ افسر پلیس زخمی شدند

به گفته پلیس مرزیساید، افراد دخیل در این شورش‌ها احتمالاً حامیان «اتحادیه دفاع از انگلیس» (گروهی راست‌افراطی با تفکرات اسلام‌هراسانه) هستند. نیروهای نخستین واحد اعزامی به محل حادثه گفته‌اند که اغتشاشگران اشیائی را به سمت یک مسجد پرتاب می‌کردند.

شورش در انگلیس در پی قتل ۳ نوجوان/ ۴۰ افسر پلیس زخمی شدند

کایر استارمر، نخست وزیر جدید انگلیس در شبکه ایکس نوشت: شورشیان به طور تمام و کمال حاکمیت قانون را لمس خواهند کرد. مردم ساوت‌پورت پس از وحشتی که دیروز به آنها تحمیل شد، در شوک هستند و باید از آنها حمایت کرد و به آنها احترام گذاشت.

شورای اسلامی انگلیس تاکید کرده است که موج اسلام‌هراسی با یک شایعه کذب در اینترنت به‌راه افتاد و در ادامه نیز با دروغ‌پراکنی و پیوند دادن جنایت در ساوت‌پورت به مسلمانان گسترش پیدا کرد.

در جریان حمله دیروز، سه نوجوان کشته و هشت تن دیگر به شدت زخمی شدند. وضعیت پنج کودک و ۲ بزرگسال که در این حمله زخمی شده‌اند، وخیم گزارش شده است. پلیس انگلیس یک نوجوان ۱۷ ساله را به ظن دست داشتن در این حمله و اقدام به قتل بازداشت کرده است.