تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734399
شناسه : 3734399
تاریخ :
پهلوگیری دو کشتی فله‌بر و گازی در بندر شهید باهنر اقتصاد ایران: بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از پهلوگیری دو کشتی فله‌بر و گازی در اسکله‌های این بندر خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا محمدحسینی تختی با اعلام این خبر اظهار کرد: در روزهای گذشته یک کشتی بزرگ فله‌بر با حداکثر آبخور ۱۱ متر با ظرفیت ۴۶ هزار تن در بندر شهید باهنر پهلو دهی شده است.

وی افزود: این کشتی که ۱۸۶ متر نیز طول دارد، در مدت حدود ۱۰ روز کار بارگیری را انجام داده و بندر شهید باهنر را به قصد بندر مقصد، ترک می‌کند.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با اشاره به بارگیری ۴۰ هزار تن گوگرد در این کشتی، خاطرنشان کرد: بندر شهید باهنر با آبخور ۱۱.۵ متر، قادر به پذیرش انواع شناورها، به غیر از کانتینری است.

محمدحسینی تختی خاطرنشان کرد: علاوه بر این کشتی فله‌بر، یک فروند کشتی حمل گاز مایع نیز در یکی از اسکله‌های نفتی بندر شهید باهنر پهلو دهی شده است.

وی با اشاره به اینکه بندر شهید باهنر دارای دو پست اسکله نفتی است، گفت: این کشتی نیز با طول ۸۷ متر و آبخور خروجی ۶.۵ متر، ظرفیت بارگیری سه هزار و ۵۰۰ تن گاز مایع را دارد.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اظهار کرد: پس از خروج این کشتی‌ها، چند کشتی دیگر در بندر شهید باهنر پهلو دهی می‌شود.