تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3734393
شناسه : 3734393
تاریخ :
آغاز فعالیت تاکسی‌های برقی در شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) اقتصاد ایران: معاون بهره‌برداری فرودگاهی از به کارگیری ۷ دستگاه تاکسی برقی با ظرفیت ۴ نفر سرنشین در شرکت‌های تاکسیرانی تحت قرارداد شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا فردی معاون بهره‌برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از به‌کارگیری هفت دستگاه تاکسی برقی با ظرفیت ۴ نفر سرنشین در شرکت‌های تاکسیرانی تحت قرارداد شهر فرودگاهی خبر داد و گفت: نوع خودرو جک سواری و نوع سوخت آن تماماً برقی است.

فردی اظهار کرد: مسافت پیمایش این خودرو پس از هر بار شارژ ۲۳۰ کیلومتر است. در حال حاضر هفت دستگاه تاکسی در ناوگان یکی از شرکت‌های تحت قرارداد، قرار گرفته که در صورت کسب رضایتمندی مسافران در آینده نزدیک تعداد بیشتری به ناوگان تاکسیرانی شهر فرودگاهی اضافه می‌شود.

معاون بهره‌برداری فرودگاهی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در سطح شهر تهران ۹۰ ایستگاه شارژ خودرو برقی وجود دارد و این خودرو که به عنوان تاکسی انتخاب شده است شارژر همراه نیز دارد و در برنامه داریم که جایگاه شارژ مخصوص ماشین‌های برقی در شهر فرودگاهی از طریق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجاد کنیم.

فردی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز فرودگاه‌ها به عنوان یک محیط مدرن خصوصاً در حوزه حمل و نقل شناخته می‌شوند لذا شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) نیز هم‌زمان با آغاز طرح‌های هوشمندسازی، استفاده از حمل و نقل پاک و دوستدار محیط زیست را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش مهر، پیش از این نیز در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) بخشی از حمل‌ونقل مسافر با خودروهای هیبرید و نیمه هیبرید انجام می‌شد و هم اکنون ظرفیت استفاده از تاکسی برقی نیز تقویت می‌شود.