تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734382
شناسه : 3734382
تاریخ :
پرداخت بیش از ۹۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه اشتغال در لردگان اقتصاد ایران: شهرکرد-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری گفت: سال گذشته بیش از ۹۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه اشتغال در سطح شهرستان لردگان در حوزه‌های مختلف پرداخت شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

محسن مولوی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: حداقل ۱۲ درصد تعهد اشتغال چهارمحال و بختیاری مربوط به شهرستان لردگان است و در سال جاری ۳۱ دستگاه اجرایی مکلف هستند که حداقل یک هزار و ۵۰۷ فرصت شغلی در سه بخش خدمات، صنعت و کشاورزی در این شهرستان ایجاد کنند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی امسال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هدایت ۲۵ درصد منابع، پتانسیل‌ها و ظرفیت دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شاید نرخ بیکاری در جمعیت عمومی جامعه پایین آمده باشد ولی هنوز نرخ بیکاری در جمعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بالا است، در دولت سیزدهم برای این مهم تدابیری اندیشیده شده و با اقداماتی که انجام خواهد شد امید است نرخ بیکاری در میان این قشر کاهش یابد.

مولوی عنوان کرد: سال گذشته بیش از ۹۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه اشتغال در سطح شهرستان لردگان در حوزه‌های مختلف پرداخت شد، همچنین سال قبل یک هزار و ۵۵ مجوز رایگان در شهرستان صادر شد و ۱۹ میلیارد تومان در این حوزه در شهرستان پرداخت شد.

وی خاطرنشان کرد: امسال نیز پرداخت ۲۴ میلیارد تومان در زمینه اشتغال خانگی در شهرستان لردگان ابلاغ شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه توانمندسازی بخش تعاون به صورت جدی دنبال می‌شود، اضافه کرد: یک خط اعتباری به مجموعه استان تزریق می‌شود که ۲۵ میلیارد تومان از این محل برای بخش تعاون در نظر گرفته خواهد شد.

مولوی بیان کرد: هر شرکت تعاونی که نیاز به دریافت تسهیلات داشته باشد را به اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کنید، هیچ محدودیتی برای پرداخت تسهیلات به بخش تعاون نداریم.

وی تاکید کرد: سال قبل ۶ طرح با اعتبارات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مناطق روستایی افتتاح شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: وزارت تعاون در حوزه طرح‌های سرمایه‌گذاری اقدامات خوبی انجام داده است.