تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3734378
شناسه : 3734378
تاریخ :
مختار نورافشان،قهرمان پارالمپیک به درجه رفیع شهادت نائل شد اقتصاد ایران: مختار نورافشان دارنده ۷ مدال طلا، نقره و برنز در بازی‌های پارالمپیک، به درجه رفیع شهادت نائل شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مختار نورافشان ملی‌پوش سابق پارادوومیدانی ایران که در چند هفته اخیر به دلیل مشکلات کلیوی و اثرات ناشی از جراحات دوران جنگ در بیمارستان پیوند اعضای ابوعلی سینای شیراز بستری بود، به جمع همرزمان شهید خود پیوست.

همسر این شهید گرانقدر ضمن تایید این خبر گفت: همسر بنده از 23 تیرماه به دلیل آثار ناشی از مجروحیت جنگ به ویژه عفونت کلیوی در بیمارستان بستری شده بود. متاسفانه عفونت به خون وارد شده و تلاش پزشکان برای بهبود وی موثر واقع نشد و به دلیل افت فشار شدید، شب گذشته به شهادت رسید.

مختار نورافشان متولد 15 آذر 1346 بود. وی در 13 سالگی برای دفاع از خاک میهن، راهی جبهه‌های جنگ برای دفاع از ایران  عزیز شد و در سال 1361 درعملیات محرم در جنوب کشور، منطقه کوشک و دشت عباس از قسمت نخاع مجروح  و به درجه جانبازی نائل آمد.

نورافشان در کارنامه ورزشی خود یک مدال طلا از بازی‌های پارالمپیک 1988 سئول، یک طلا و دو نقره از بازی‌های پارالمپیک 1996 آتلانتا، دو طلا از بازی‌های پارالمپیک 2000 سیدنی و یک برنز از بازی‌های پارالمپیک 20004 آتن دارد. از دیگر افتخارات وی می‌توان به کسب 11 طلا، 4 نقره و یک برنز از مسابقات جهانی و 3 طلا و 2 نقره از مسابقات بین‌المللی اشاره کرد. او در پارالمپیک  1988 سئول و مسابقات قهرمانی جهان در آلمان رکورد پرتاب دیسک دنیا را ترقی داد و در مسابقات جهانی مجروحین جنگی در نیوکاسل انگلستان در رشتۀ شنا نیز برندۀ مدال نقره شده است.

انتهای پیام/