تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3734326
شناسه : 3734326
تاریخ :
اصلاحات قانونی آمریکا برای محافظت از کودکان در فضای آنلاین اقتصاد ایران: سنای آمریکا اصلاحات اساسی در قانون ایمنی آنلاین کودکان وضع کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، به طور دقیق تر ۲ لایحه یعنی «قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان و نوجوانان» ( COPPA ۲.۰) و «قانون ایمنی آنلاین کودکان» ( KOSA) باید توسط مجلس نمایندگان تصویب شود. سنا هر دو لایحه را در یک رای گیری بی سابقه تصویب کرد. قانون COPPA ۲.۰ تبلیغات هدفمند برای کودکان و جمع آوری اطلاعات بدون رضایت آنها را هدف می گیرد. همچنین این قانون به کودکان امکان انتخاب درباره حذف اطلاعات خصوصی شان از پلتفرم های اجتماعی را می دهد.

سناتور مارشا بلک برن نماینده مجلس و یکی از پشتیبانان قانون KOSA در یک کنفرانس خبری در این باره گفت: کودکان محصولات نیستند، آنها منبع درآمد نیستند و ما در فضای مجازی از آنها محافظت می کنیم.

مورین مولاک یکی از بنیانگذاران گروه ParentsSOS (گروهی از والدین که اعلام کرده اند مرگ فرزندانشان با شبکه های اجتماعی مرتبط است)، این اقدام را یک نقطه عطف تاریخی و اساسی برای والدینی خواند که بدون خستگی برای محافظت از حقوق کودکان می جنگند.

طبق گزارشی که دانشگاه هاروارد سال گذشته منتشر شد شبکه های اجتماعی آمریکایی در ۲۰۲۲ میلادی از تبلیغات برای کاربران کمتر از ۱۸ سال حدود ۱۱ میلیارد دلار درآمد داشتند.