تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3734321
شناسه : 3734321
تاریخ :
ساکنان سیستان بصیرترین مردم زمان در سال ۶۱ هجری قمری بودند اقتصاد ایران: زابل_امام جمعه زابل گفت: مردم سیستان در سال ۶۱ هجری قمری به معنای واقعی بصیرترین و عاقل‌ترین مردم زمان خود بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین مجید پوراندخت امروز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت نخستین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین علیه السلام که در مصلای زابل با حضور مهمانان کشوری، استانی و شهرهای مختلف منطقه در حال برگزاری است، ضمن محکومیت شهادت «اسماعیل هنیه»، افزود: دنیا به زودی شاهد زوال و نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود.

وی ضمن خیر مقدم به حاضرین، با اشاره به مراسم گرامیداشت نخستین قیام مردم سیستان به خونخواهی امام حسین (ع)، اظهار کرد: سیستانیان ثابت کردند در طول تاریخ شاگرد ممتاز کلاس ولایت هستند، سیستان تنها نقطه‌ای است که سند شش دانگ ولایت مداری دارد.

پوراندخت بیان کرد: همایش نخستین قیام به خونخواهی امام حسین علیه السلام از جهاتی برجسته و قابل اهمیت است و با پیگیری‌های انجام شده در شهرها و کشورهای مختلف، این همایش برگزار و در تقویم کشور نیز روزی به نام سیستان ثبت شد که سیستانیان اولین خونخواهان اباعبدالله الحسین بودند.

امام جمعه زابل ادامه داد: مردم سیستان در سال ۶۱ هجری به معنای واقعی بصیرترین و عاقل‌ترین مردم زمان خود بودند به این دلیل که مردمان این دیار، نه پیغمبر دیده بودند نه امام و یک حاکم ظالم یزیدی بر آنها حکومت می‌کرد و فرسنگ‌ها با سرزمین عراق و کربلا فاصله داشتند، اما به محض شنیدن خبر شهادت امام حسین علیه السلام سریع‌ترین و بهترین حرکت سیاسی و اجتماعی را انجام دادند، این نشان از بصیرت به موقع مردم سیستان بود.

وی گفت: مردم سیستان بیشترین سهم را به بهترین نحو در برهه‌های مختلف دین مبین اسلام ایفا کردند، حدود دو ماه پس از شهادت امام حسین (ع) اولین قیام کنندگان به خونخواهی ایشان بودند، این یعنی اینکه مردم سیستان به بلوغ دینی و سیاسی و معرفت مکتبی و مذهبی رسیده بودند.

وی بیان کرد: این تاج عزت و کرامتی که بر سر ما قرار دارد، در بحث ولایت‌مداری امیرالمؤمنین (ع) را مدیون مردم سیستان آن زمان هستیم تا بتوانیم وظیفه خودمان را نسبت به اهل‌بیت (ع) به‌درستی انجام بدهیم، به همین علت، سپهبد شهید سلیمانی گفته بود اگر یک روز از عمرم باقی بماند، دوست دارم در سیستان خدمت کنم.

امام جمعه زابل افزود: خودآگاهی تاریخی خیلی مهم است که انسان بداند هویت ملی و دینی او چیست و به همان اندازه غفلت تاریخی خطرناک است.